Friday, 25 August 2017

Selamat Pengantin Baru Sahabat - Hendry..

Assalammualaikum dan selamat sejahtera..


Sekarang ni otw nak balik rumah..
Selalu nya aku akan naik train pukul 7 lebih..
Sampai rumah dalam pukul 9..

Salah satu benda yang elok ialah badan aku banyak bergerak lepas lama berehat sejak bersalin..
Pagi-pagi jalan kaki dari rumah ke giant untuk naik bas..
Jalan, turun naik escalators nak kejar train..
Jalan kaki dari pasar seni ke masjid jamek, ke pudu pun penah..
Biasanya pagi2 aku tak jalan jauh sangat sebab nak kejar masa..
Tapi kalau petang biasanya kalau ada peluang untuk jalan aku akan jalan je..
Dari ofis ke lrt dalam 10-15 minit aku jalan je selalunya..
Jalan pulak kene laju2 atas banyak sebab..
Kejar train, lalu tepi jalan besar banyak kereta, ada tempat ada anjing..
Alhamdulillah untuk semua pengalaman ni..

Weekend lepas siap pegi berurut satu badan lagi dekat orang yang urut aku masa nak habis pantang..
Saje nak check condition badan, terutamanya rahim..
Sebab dekat peha macam sakit..
Muscle crame mungkin..
Sebab dah lama tak aktif..

Sekarang pun aku cuba memanfaatkan masa yang ada dalam train untuk benda-benda yang berfaedah..
Pun aku bersyukur sangat untuk peluang ni..
Sebab bila dah balik rumah aku jarang pegang henfon..
Main dengan aisyah..
Cuma sekarang production susu agak merudum..
Mungkin sebab badan penat, Aisyah pun tak banyak menyusu sangat..

The best thing of course la berat makin turun, badan makin fit, banyak belajar dan rasa pengalaman baru..
Boleh ber blog semula jugak..hihi..
Aku sebolehnya cuba sesuai kan diri dengan situasi yang ada..

Ok berbalik ke tajuk asal..
Hari ni merupakan hari pernikahan sahabat baik aku, Hendry..
Kalau yang dah lama baca blog aku ni..
Terutamanya masa aku dekat Kemaman dulu, selalu la nama die disebut sebut dalam blog ni..

Lagi kalau die nak sign on, sign off  shore leave..
Antara orang yang banyak membantu, bagi sokongan dekat aku..
Sampai la aku grad dengan baik dekat Kemaman..

Persahabatan kitaorang pun kekal baik sampai sekarang..
Sesuai dengan status masing-masing..


Dari pagi tadi kitaorang chit chat..
Saje nak tanya khabar..
Sempat jugak die hantar gambar masa otw nak ke rumah pengantin perempuan tadi..
Gambar masa masih bujang..hihi..

Ni die baru hantar gambar dah selamat..
Alhamdulillah dengan sekali lafaz dieorang sah sebagai suami isteri..

Sebagai kawan aku memang doakan yang baik-baik untuk diaorang berdua..
Semoga kekal sampai ke syurga..
 Semoga selamat menjalani kehidupan rumah tangga yang penuh perisa..
Dan semoga cepat cepat dapat baby..

Lagi berjauhan..
Bila Hendry berlayar, wife die pun sekarang keje dekat Riyadh..
Pape pun tahniah mate..
Insyaallah aku dengan aisyah akan sampai meraikan korang..:-)

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...