Thursday, 31 August 2017

Merdeka & Raya Haji Shopping - Origins, iPANEMA, Baby GAP..

Assalammualaikum & Selamat Sejahtera..



Semalam lepas keje sempat pegi beli barang dengan en.suami..
Balik keje sebelum balik keje tu amik masa nak beli barang sebelum balik kampong..
Barang yang susah nak beli dekat Negeri Sembilan..
Ke takde beli sini..
Kene lah ambil masa sekejap untuk beli barang..


Balik keje tu aku pegi minum sekejap dekat Starbuck dengan intern dekat aku..
Die duduk sebelah aku..
Semalam last day die..
So sementara tunggu en.suami balik keje..
Aku ajak la die pegi minum sekejap belanja die..
Dah lama tak minum Caramel Frap..
Hari ni pun macam teringat-ingat je nak minum lagi..huhu..

Dekat nak pukul 8 en.suami sampai..
Pegi ambil barang dulu..
Ada drama dengan delivery barang aku beli..
Malas aku nak share dekat sini..
Antara kesimpulan dari situasi semalam yang aku dapat buat ialah ada sesetengah benda yang memang lelaki boleh buat..
Perempuan kalau buat entah apa-apa..
Biasa la perempuan, kadang kurang cerdik, lepas tu emosi pulak..

Lepas tu dari Puchong kitaorang gerak ke Mid Valley..
Tu je tempat yang senang nak beli..
Nak pegi ke KL leceh..
Dalam pukul 8 lebih sampai Mid..
Lincah-lincah pegi beli barang..

1st destinasi pegi beli pencuci muka..
Dah lama gila tak beli pencuci muka..
Sampai pencuci muka favorite dah tak de keluar lagi..huhu..
Tapi aku tetap setia nak guna Origins..
Maka belilah yang lain tak lebih kurang..

Mula-mula pegi dekat Sephora dulu..
Jumpa, check harga..
Lepas tu pegi dekat Metrojaya..
Tanya SA tu sekali dieorang dah tak de jual..
Untuk kosmetik punya kaunter banyak yang dah tutup..
Nasib baik la Sephora dengan Metrojaya tu depan-depan je..
Terus beli dekat Sephora..



Origin..
Untuk combination skin..
Oily n dry skin..
Rm105..

Ada je tengok online..
Harga sama je..
Kalau beli online ada free gift..
Semalam dekat Sephora tak de pun..
So far guna aku puas hati..

Dah settle beli pencuci muka dekat G tak silap..
Laju-laju naik atas sekali nak beli barang kedua..

Next barang ialah sandal..
Seliper dengan sandal aku dah rosak teruk..
Seliper aku dekat nak putus belakang die dua-dua belah..
Sandal pulak dah nak haus..
Tapi tetap pakai sandal tu pegi kelas dan pegi keje..
Kadang licin je rasa sebab tapak dah haus kan..
Dapat gaji ni boleh la beli yang baru..
Last beli tak ingat dah bila..



Selagi boleh guna kita guna..
Sandal lama yang banyak berjasa..


Sandal baru..
RM 69.90..
Pattern lebih kurang, design lain sikit je..
Warna pun sikit lebih kurang je..
Yang lama coklat gelap, yang baru purple gelap..

Ada jugak jual online..
Cuma aku lagi suka cuba dekat kedai..
Nak pakai tengok sesuai tak dekat kaki..

Ada je beli seliper baru yang murah..
rm2.50 je sepasang..
Tapi tak sesuai pakai heavy duty..
Dengan licin bila basah..
Kalau dengan Ipanema ni aku memang puas hati guna..
Selesa dan berbaloi dengan harga..

Kalau guna public transport dan perlu berjalan..
Aku memang suka pakai sandal..
Lagi kalau hujan..
Tak de lah basah..
Ada jugak plan nak beli kasut..
Tu next plan..:)

Dah settle ni laju-laju pulak pegi The Gardens nak beli baju Aisyah..
Saje belikan sepasang baju raya untuk Aisyah..

Masuk GAP, Poney dengan Carters..
End up beli dekat GAP..
Masa ni dah pukul 9 lebih..
Dieorang pun nak tutup dah..
Nasib baik sudi layan kitaorang..

Masa ni ada promotion dekat GAP..
Beli 3 helai dapat free 3 helai..
Best jugak promo tu..

Tapi sebabkan masa tu dah 9 lebih..
945 dah masa tu..
Tutup pukul 10..
Kitaorang pun malas nak beli banyak-banyak..
Budget pun tak besar..

Satu kitaorang jarang beli baju Aisyah banyak-banyak..
Lagi pun kitaorang tak sabar nak belikan Aisyah seluar jeans..
Yang ni kene tunggu die pandai berjalan dulu..:)

Nasi baik semua barang tu memang kitaorang dah tau nak beli apa..
Dah tau tempat die dekat mana..
Memang cepat-cepat la..

Balik pukul 10..
Lepas tu kitaorang ke Klana Jaya jumpa adik suami..
Lepas makan kitaorang gerak balik kampong ikut Sungai Besi..
Alhamdulillah jalan ok je..

Sampai Senawang singgah kejap ambil barang..
Lepas tu gerak balik kampong..
Sampai semalam dalam pukul 2lebih..

Tak sabar nak makan

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...