Tuesday, 20 June 2017

Final Exam Sem 1 2016/2017..

Assalammualaikum & Selamat Sejahtera..



Alhamdulillah dah selamat habis semua paper untuk exam..
Struggle jugak la nak exam ni..
Dalam sebulan ni kot pagi petang pegi study tinggal kan Aisyah..
Nasib baik la ada mak..

Aku ada paper 

11hb June 2017 - FE
17hb June 2017 - R & F Properties
18hb June 2017 - Applied G & G

2 minggu exam ni aku dengan en.suami tumpang rumah abang ipar nak exam..
 Nak exam ni aku tak prefer la nak ulang alik dari Seremban..
Satu sebab nanti buang masa nak travel..
Pegi balik je dah 5 jam.
Lagi kalau paper pagi..
Buatnye terlepas train ke dah kalut-kalut..

Kalau pagi pun aku tido je dalam train..
Tak de masa la nak study ke apa..

So duduk kl je la sementara nak exam ni..

In between dapat la settle kan beberapa benda..

Minggu lepas Jumaat aku pegi KL..
Jumaat petang tu dapat la berbuka puasa dengan en.suami..
11hb tu aku paper petang..
Malam tu tak ingat pukul berapa aku tidur..
Pukul 1 pagi tu sibuk berborak dengan en.suami..
Masa sahur tu aku bangun makan sekeping roti, secawan air..
Lepas tu laju-laju tido balik..hihi..
En.suami pun sahur minum air je..
Pun laju-laju sambung tidur balik..

1st paper memang cemas lebih..haha..

Lepas exam terus pegi Bangi buka puasa dengan kawan-kawan en.suami dekat Bakar Bakar..
Sebelum tu sempat singgah butik Tateh usha baju raya Aisyah dengan beli botol susu..

Balik tu Ahad buka dekat rumah aku..
Isnin Selangor cuti Nuzul Quran buka dekat rumah mertua..

Exam hari Sabtu, Ahad pagi tu tengok dekat group whatapp result dah keluar..
Cepat gila kan..huhkhuk..

Lepas tu sambung la study lagi pagi petang..

Untuk minggu lepas pulak..
Jumaat pagi lepas dah mandikan Aisyah aku pun siap-siap la nak pegi KL..
Sabtu dengan Ahad aku paper pagi..

Aku sampai hari Jumaat lebih kurang pukul 1 lebih..
Konon nak tidur dulu..
Tapi terus study je la..
Tambah lagi ada assignment nak kene hantar masa exam..
Punya la cemas nak exam pukul 12 tengah malam baru keluar pegi makan..
Buka tu minum air kosong dengan roti je dulu..

Untuk kenangan, Sabtu tu aku tidur dalam pukul 3pagi..
Sahur tu bangun la kejap minum air je..
Pukul 630pagi dah bangun balik prepare untuk paper pukul 9..huhu..

Lepas exam tu aku balik naik train..
Sampai stesyen baru nak start hujan..
Aku tutup kepala pakai shawl lepas tu jalan je..
Nasib baik baru nak mula hujan..
Lepas tu hujan lebat gila..
Sampai pukul 5 petang aku tidur..hukhuk..
Husband pulak masa ni pegi Seremban lepas hantar aku exam nak service kereta dengan jumpa Aisyah..

Hari Sabtu ni aku ajak Sen buka puasa sekali..
En.suami sampai rumah pukul 7 malam..
Buka simple air dengan roti je..
Lepas tu pukul 9 lebih baru keluar pegi makan..
Makan dekat-dekat je..
Hari ni pun pukul 3 pagi jugak tidu..hukhukhuk..

Pagi dah bangun..
Tak sabar nak habiskan exam untuk sem ni..
Lepas exam kitaorang pegi settlekan barang raya..
Nasib baik la settle dekat satu tempat je..

Petang Ahad ni ramai-ramai buka puasa dekat rumah Pak Long..
Memang tak sabar nak jumpa Aisyah..
Lagi kalau aku away selalu bila pam susu tak habis keluar sebelah kanan..
Nanti rasa ada ketul-ketul je..

Lepas buka cepat-cepat pegi rumah sepupu aku melawat Mak Lang sakit..
Mak Lang sakit perut die bengkak..
Masa aku pegi tu kaki die pun bengkak..
Pegi kejap je lepas tu balik..

Malam ni tidur dekat rumah Seremban je..
Pukul 10 bawak Aisyah naik tidur..
Sekali dengan kitaorang terlelap sama..
Bangun sahur sedar baru rasa sejuk sebab tak de pakai selimut, cadar pun entah kemana..
Turun bawah tengok henfon tertinggal dekat bawah banyak gila call dengan msg dekat wasap..
Lepas solat Subuh en.suami gerak balik PJ, kitaorang balik kampung..

Alhamdulillah semua paper dah settle exam..
Malam semalam pulak bersengkang mata tidur pukul 4 pagi siapkan 2 assignment  Applied G & G yang patutnya kene hantar sebelum exam..
Harap prof tu terima la..huhu..
Kalau tak aku memang pasrah je la..

Hari ni pulak pegi KWSP untuk settlekan yuran aku..
Insyaallah kalau ada masa nanti aku share cerita pasal KWSP ni..

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...