Wednesday, 8 March 2017

Mama Adel's Kitchen..

Assalammualaikum & Selamat Sejahtera..


Hari ni nak share pasal brownies Mama Adel's Kitchen..
Owner die ni kawan aku..
Ini bukan la iklan berbayar..
Tapi benda best marilah kita kongsi dengan orang lain..

Kawan aku ni baru-baru jugak la buat bisnes ni..
Selalu tengok die pos dekat FB jualan die..
Mula-mula tak terpengaruh pun..
Sekali lama-lama tengok ramai cakap sedap..
Dan nampak pun sedap..
Marilah kita cuba..


Ni la percubaan pertama aku..
Beli masa hari lahir mak..
Kakak die COD sampai depan pintu rumah..
Dah la masa ni hujan renyai-renyai..
Gigih kakak die jalan hantar dengan anak kecik..
Aku pulak yang kesian tengok..

1 box ni ada 18bites..
Aku pilih topping Nutella dengan cheese..
RM 25/box ni..

Mak dengan Luqman suka yang topping Nutella..
Tapi aku suka yang topping cheese..
Brownies tu da manis kan..
Cheese atas tu lemak masin..
Memang mantap la..

Brownies die tak manis sangat..
Dan tekstur brownies die pun tak padat sangat..
Kejap je dah habis 1 box ni..
Siap tak cukup lagi..

So aku terus la text kawan aku ni nak order Brownies Tower untuk Birthday mak dengan mak long hari Ahad malam..
Ni 1st time die buat brownies tower..
Mula-mula aku nak order untuk 36bites je, rm60..
Sekali fikir macam ramai je..
So order 52 bites, rm75..
Harga termasuk delivery..



Ahad tu dekat kelas die WA aku gambar ni..
Walaupun dekat mata aku presentation macam kurang mantap..
Tapi tak pe la..
Sebab die tak pernah pun buat brownies tower..
At least ni peluang untuk die buat..
Peluang untuk die buat dan share dengan orang..

Duit aku dah bank in siap-siap malam sebelum tu..
Masa die hantar aku dekat kelas..
So die hantar orang yang dekat rumah la terima..

Alhamdulillah rasa die sedap je..
Lagi ada coklat, strawberry, cheese dengan Nutella jadi aksesori..
Cuma kali ni rasa brownies die agak manis dan tekstur brownies agak padat..
Aku bagi tau die, die kata resipi sama je..
Mungkin sebab die tindih-tindihkan  brownies ni buat brownies tu jadi padat..
Berbanding dengan beli box pertama tu satu layer je kan..
Pasal lagi manis tu aku tak pasti pulak..
Tapi tetap sedap..

Keseluruhannya aku lagi suka box pertama tu..
Aku suka cheese yang mewah atas brownies..
Untuk brownies tower ni die boleh improve lagi..




Sekarang ni die ada jual ni jugak..
Dan mungkin jual biskut raya..

 Sape area Seremban Kuala Pilah yang berminat boleh la hubungi owner die..
Rosniza Mahadi - 019-6343280..

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...