Tuesday, 28 March 2017

Aisyah Day Out on 25th March 2017..

Assalammualaikum & Selamat Sejahtera..


Ok meh la kita cerita pasal Sabtu lepas..
Sebelum cerita ni basi..
Sabtu lepas genap la umur aku 30 tahun..
Tak de celebrate beria pun..
Tapi cukup bermakna la pada aku..

Malam  dengan pagi tu family dan kawan-kawan wish dekat group whatapp..
Siang tu aku tinggal dengan en.suami dengan Aisyah je..
Mak ke KL ada kenduri..
Wan dengan atok pun pegi kenduri..
Kenduri lain-lain la..

Aku pulak weekend lepas sepatutnya balik rumah mertua..
So sebab tengah hari tu semua orang tak de..
Jom la kita makan dekat luar sebelum balik Terusan..
Masa tu Aisyah tido..
Tetiba datang idea nak ajak en.suami pegi MPO..
En.suami mula-mula was-was jugak..
Tapi tak pelah jom la kita pegi..

 Masa nak gerak Aisyah tidur..
Angakt die masuk dalam kereta letak dalam car seat..
Die macam confuse je masa ni..
 Lepas tu aku tengok die sibuk main kain dengan toy die, kadang-kadang leka pandang luar..
Aku pulak sibuk bersembang dengan en.suami..
Kadang tengok die diam je pandang aku..
Sekali tengok die terlelap..


 Terlelap Aisyah sampai Alor Gajah..

Sebelum turun tu aku bagi die susu dulu..
Alhamdulillah masa jalan-jalan die ok je..
Masa dah hujung-hujung tu die ada lah nangis mungkin sebab dah lapar..
Sempat jugak la die membuang air besar..
Tukar pampers dekat Nursing room..
Menangis beria aku susukan die boleh pulak die tak nak..
Lepas tu sambung jalan lagi..

Plan nak cari baju untuk die..
Dah lama die tak beli baju..
Nak cari dress pulak la untuk die
Sebab sebelum ni banyak baju biasa je..
Kasi nampak gigirl sikit..hehe..
Tapi tak banyak pun kedai baby dekat sini..
Masuk Poney pun pilihan tak banyak..
Abah tengok seluar dekat Levis pulak harga ok..
Tapi saiz memanjang tak de..
Jadi tak de beli apa pun..
Pada aku nak beli barang tak best sangat..
Pilihan kedai makan pun tak berapa best..
Ada Papa Rich, KFC, MarryBrown macam tu je..

Lepas tu kitaorang pegi makan durian pulak..
Sedap jugak la durian die..
Tapi rm38/kg..
Beli la 2 kg..
Aku tak makan sangat pun sebeb menyusukan Aisyah kan..
Aisyah pulak masuk kereta dari MPO tu die menyusu lepas tu dah terlelap..
So masa makan durian tu die tido..


Lepas makan durian masuk dalam kereta die terjaga..
Susukan die kejap..
Lepas tu masukkan dalam car seat..
Masa ni die dah tak nak..
Lagi pun jalan jem masa ni die boring kot..
Jadi aku amik la die lepas tu susukan die..
Tertido die sampai Terusan..
Hari ni pukul 9 Aisyah mandi..
Tu pun kene kejutkan die nak mandi..
Penat kot die..

Masa baru sampai MPO aku dengan en.suami ada plan nak pegi Umbai..
Masing-masing minat ikan bakar..
Dah lama tak pegi makan ikan bakar..
Tapi sebab balik tu pun dah petang..
Bawa baby pulak lagi..
So kitaorang cancel lepas dah keluar dari MPO..
Kalau tak entah pukul berapa la baru sampai rumah malam tu..

Keseluruhannya ok je nak bawak die jalan..
Tapi kami perlukan carrier atau stroller sebab lenguh tangah nak pegang die walaupun gilir-gilir..
Lagi pun die pun selesa sikit kalau nak tidur ke..

Masa ni jugak 1st time die tidur dekat rumah mertua..
So far ok la aku dengan en.suami boleh manage die..
Dan lepas ni boleh la bawak die jalan-jalan lagi..



 Kebetulan pulak Ayah ada belikan dress untuk Aisyah..
Ahad malam pun aku dengan abah die ada belikan sehelai lagi dress..
Ada la 2 helai dress Aisyah lepas ni..
Head band pulak Mak Lang die yang belikan..
Nampak la gigirl dikit..hehe..

1 comment:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...