Wednesday, 2 November 2016

Wedding Review - Door Gift - Rubber Stamp..

Assalammualaikum & Selamat Sejahtera..


Ok kita continue terus cerita pasal Door gift tu..
Kalau nak baca cerita pasal box boleh baca dekat SINI
Ni kita cerita pasal rubber stamp atau cop yang aku tempah..
Nilah kos paling murah compare dengan beli dah siap cop atau sticker..
Sticker sekeping pun dah berapa kan..
Yelah kalau beli dah siap cop die pun kene keluarkan kos untuk buat rubber stamp, tenaga dengan masa die lagi..
Antara 3 option ni memang aku akan buat option paling murah la..

So aku pun mula la mencari tempat buat cop murah..
Cari online je..
 Of course cari yang quote paling murah..
Sebelum tu ada jugak cari template yang dieorang sedia ada..
Adik aku pun ada bagi idea...


Box tu kitaorang cuba buat sendiri je ikut saiz yang die bagi..
Buat pakai cover buku yang keras tu je..
Lepas tu adik aku lukis atas box tu..
Sebab nak agak saiz cop tu..

End up dengan corak ni..



Lepas dah tanya boleh buat ke tak design yang aku nak dengan harga..
So close deal..
Biasanya untuk design sendiri ada orang tak nak buat atau pun charge mahal sikit dari design yang sedia ada..
Aku WA je die gambar ni..
So die trace dari gambar dekat atas ni je..


Design yang die bagi lepas trace..
Almost similar kan..
Halus pun halus jugak keje die..


Ni lah rubber stamp/cop yang aku dapat..
Dapat pun on time macam yang kitaorang dah janji..

Lepas tu kene la beli Stamp pad dengan ink untuk refill die..
Dah kata nak buat untuk 2000 pcs kan..


Harga stamp pad dengan ink..
Aku pilih color hitam je..
Aku cari dekat Sun Mag, MPH dengan Parkson..
Sila la klik untuk gambar lagi besar..



Hasil die bila cop atas pillow box..
Nampak kemas je kan..
Macam printed pun ada kan..hihi..

 Untuk yang ni memang aku recommend..
Sebab hasil ok..
PR pun bagus..
Apa yang die cakap die buat..
Kalau tak bole tunaikan pun die inform cepat-cepat..
Tak de la senyap je..
Kalau aku yang tanya dulu die terlepas pandang ke die mintak maaf..

Ni contact number orang tu..
012-696 2625..
Die dekat Saujana Putra tak silap..

Jom tengok kos pulak..

Upah trace design - rm30..
Stamp - rm12..
Pos - rm6..
So total Rubber Stamp - rm48..

Stamp pad + refill ink - RM20..
Aku amik saiz yang besar..

Jadi total adalah rm68 je..
Murah la banding tempah sticker..
Tapi kene cop sendiri la

So modal untuk box sahaja..

Box + postage - rm420..
Deko (rubber stamp + stamp pad + ink) - rm68..
Total -  rm488..
Kos untuk 1 box - rm488/2000 = rm0.244..

Kalau box siap cop dekat orang yang sama tu - rm0.25/pcs..
2000pcs rm500 tak termasuk postage..
Design sedia ada..
Macam ni bole la buat design sendiri..

Kalau sticker pulak lagi mahal..
Sekeping pun dah berapa sen..
Silap-silap lagi mahal dari harga box..

Settle cerita pasal box..
Nanti aku share cerita isi dalam box pulak ye..

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...