Wednesday, 2 November 2016

Interview Preparation - Application Form..

Assalammualaikum & Selamat Sejahtera..


Sementara banyak masa terluang sekarang ni..
Marilah update blog rajin sikit..
Kalau boleh nak settlekan entri kahwin yang tertunggak dalam draf dengan entri pasal pregnant..

Hari ni lepas en.suami pegi keje aku tak sambung tido pun..
Terjaga pun awal..
Mata tu dah biasa bangun awal kot masa keje hari tu..

Bila dah bangun tu makan la apa yang patut untuk alas perut..
Sekarang ni rasa macam healthy je makan..
Aku memang malas nak keluar kalau seorang je dekat rumah..
Makan je apa yang ada..
So selalunya aku makan roti, cereal dengan susu, goreng tepung ke..
Nak masak benda berat-berat aku malas..
Paling-paling kalau rajin pun aku buat bubur je..

Sambil makan aku menonton..
Lepas tu bole pulak tv buat hal..
Rancangan tersekat-sekat..
Apahal entah dengan signal..

Sambil tu berwasap la nak hilangkan boring..
Sekarang pun aku ada tolong sikit-sikit Hawa untuk persiapan kahwin die..
Tak pun yang rajin melayan aku adik Ta la..
Die tengah cuti semester..

Untuk Hawa rasanya aku tak dapat attend majlis die nanti..
Besar kemungkinan tengah berpantang masa tu..
So untuk kahwin die ni aku belanja die Pakej Spa je..
Semalam ternampak ada pakej yang ok dekat IG..
Aku contact orang tu tanya pakej terus bayar..
Nanti die arrange kan la masa sendiri untuk pegi..



Pakej tak de lah mahal sangat..
Sebab aku beli sendiri je..
Kalau Catt dulu siap dapat pakej Hammam sebab share 3 orang beli..
Yang ni simple je..
 Kebetulan Hawa pun tak de booked nak pegi SPA ke lagi..

Aku pilih tempat yang dekat dengan rumah die..
So kalau weekdays atau weekend senang la die nak pegi..

Sambil tu aku ni duk mengingatkan en.suami pasal interview die Jumaat nanti..
Semalam dah received official invitation, sekali dengan attachments, ada application form dan list of the documents yang kene prepare..
Kene submit paling lambat hari ni..
Sebenarnya kene isi dalam application dalam google drive..
Dah submit request tapi tak dapat pulak..
So call balik person in charge, die sent email dengan application form guna email..
Kene la complete kan hari ni..
Dapat pulak die bukan main busy hari ni..
Pagi masuk office ada discussion, petang kene pegi dekat fabricator..
So die mintak tolong aku tengok-tengok dulu..

Ada 4 page je yang kene isi..
Biasa la 4 page tu kan..
Tapi soalan die..
Bole tahan mencabar..hoho..
Antara soalan die..

Part 1..
Why did you choose the specialized education you did?
The most difficult part of your education was:
If you could adopt other opportunities, what kind of education would you embrace?
Did you participate other activities besides your studies, if yes, what kind of activities?


Part 2..

Why do you wish to change your situation concerning work?
Would you reconsider your option of leaving if the company decided to retain you?
Describe what you did in your former position?
Describe your cooperation between you and present/previous superior..
What do/did you like about the position?
Why do/did quit the current position?
Briefly sum up your opinion about periods of extra working stress? 


Part 3..

If you could rearrange your life again. what kind of position would now be holding?
What kind of position do you want to hold, 5 years from now?
What are your strengths and weakness?
What kind of work tasks interest you the most?


Yang lain tu banyak soalan general..
Macam perubatan, legal, yang common..
Fuh berpeluh jugak la aku nak cari idea nak jawab..
Nasib baik la aku faham sikit-sikit keje die..
Line pun lebih kurang..
Bole la bagi idea sikit-sikit..
Lagi die tengah keje..
Kene submit hari ni jugak..
Nasib baik la aku tengah free dekat rumah..
Bole la tolong sikit-sikit..

Aku tau memang susah nak dapat tempat ni..
Tapi apa yang bole kitaorang buat usaha sebaik yang mungkin je la..
Nak dapat benda elok tak senang kan..
Kalau ada rezeki Alhamdulillah sangat..

Ok la nak bersiap-siap..
Malam ni nak pegi check up..:)

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...