Thursday, 27 October 2016

Menghitung Hari - Oct 2016..

Assalammualaikum & Selamat Sejahtera..


Aku baru balik dari lunch..
Keje pun tak berapa banyak..
So boleh la nak update sikit..

Tajuk entri dah macam lagu Kris Dayanti kan - Menghitung hari..:)
Menghitung hari apa nya?..
Ye betul menghitung hari nak bersalin..
Tapi yang lagi sebetulnya adalah menghitung hari nak cuti..
Hari Sabtu ni last day aku keje sebelum start maternity leave Nov ni..
Disebabkan last day untuk bulan ni, 31st Oct adalah hari Isnin..
Isnin memang off day aku kan..
Maka last day aku adalah hari Sabtu ni..:)

Yeay tak sabar nak cuti sebab nak rehat..hehe..
Tapi sebenarnya dalam masa yang sama aku risau gak kalau boring duduk dekat rumah sorang-sorang macam masa mula-mula pregnant dulu..huhu..
Dah lah rumah ada tv je..
Internet pun guna data phone je..
Kejap je dah habis..
Kalau ada internet free macam dulu bole gak update blog, marathon movie, layan drama, layan gegar vaganza ke..hihi..
Trauma pulak duduk dekat rumah sorang-sorang dulu..
Kalau nak balik kampung kesian pulak dengan en.suami tinggal sorang dekat sini..
Dah la pantang nanti memang kene tinggal sorang..

Next week aku dah 36 minggu..
Sebenarnya aku ok je nak bergerak lagi..
Cuma saje cuti awal malas nak keje..haha..

Risau gak kalau dah cuti ni melepek je jadi makin malas..
Padahal kalau nak bersalin elok banyak bergerak kan..
Sekarang ni sebab keje lagi memang banyak la bergerak..
Bergerak tapi pergerakkan aku makin slow..
Pagi nak pegi keje kene pegi parking..
Parking dah la jauh..
Masa keje pun banyak berjalan..
Balik keje pun..
So bagus untuk nak bersalin..

Sekarang pun aku pegi keje still drive sendiri, pegi check up pun sendiri je..
Ye aku tau ramai je yang rilek je survive sampai bersalin baru cuti..
Tapi sebab aku ni 1st time..
So kene sedar diri sikit la..

Kalau ikutkan next week ex-colleagues ajak jumpa dekat KL Sentral..
Aku pun sekarang tolong Hawa sikit-sikit untuk persiapan kahwin die..
Kalau tetiba sakit bersalin ke tengah keluar aku tak de la takut sangat..
Sebab sepanjang jumpa doktor, bila sakit tu nanti amik masa berjam jugak untuk bersalin..
Yang aku risau kalau tetiba tengah horay-horay dekat kuar tetiba pecah air ketuban ke..
Dah la kalau pegi KL Sentral tu aku selalu naik train je..
Kalau dah leaking macam mana pulak kan dekat public..

Semoga semua nya selamat..
Tinggal 2 hari je lagi nak keje..
Bestnye nak cuti..:)
Bole kemas rumah..
Barang baby pun tak basuh lagi..

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...