Wednesday, 13 April 2016

Pengalaman Bekam..

Assalammualaikum & Selamat Sejahtera..


Ok asyik cerita pasal wedding je..
Bosan jugak korang kan..
Meh kita cerita pasal benda lain pulak kejap..
Cerita pasal bekam..

Sebenarnya ni 1st time aku dengan en.suami buat bekam..
Yang beria nak pegi bekam ni sebab en.suami ada sakit pinggang..
Aku pulak selalu sakit kepala..

So kitaorang pun mencarik la tempat untuk buat bekam..
Memula tanya dekat tempat yang aku tau..
Dekat area rumah lama aku..
Tapi harga die agak mahal..
RM260 tak silap untuk 14 cup..
Cup die pakai buang..

Lepas tu aku cari-cari la dekat tempat lain..
Sebab office mate aku selalu buat dekat Melaka mura je..
Tak ingat berapa harga tapi mura la..
Jumpa satu tempat ni dekat Bangi..
RM55 untuk 10 cup..
Setiap tambahan cup kene charge rm5..
Tengok harga ok kitaorang terus book..
Yang penting ada juru bekam perempuan..

Kitaorang buat hari Sabtu..
On the way nak tengok anak Apis dekat Nilai singgah Bdr Baru Bangi..
Die dekat Seksyen 7..

Mula-mula en.suami yang buat dulu..
Masa awal-awal tu aku tak masuk pun..
Tapi sementara tunggu darah keluar tu aku tengok..
En.suami buat dekat belakang dan tambah 5 cup lagi untuk dekat pinggang..

Next turn aku pulak..
Mula-mula die letak cup tu dulu mungkin untuk dapatkan saiz..
Then die cucuk dekat kesan cup tu..
Die cucuk macam ada pakai jarum tapi cepat la..
Tak sakit pun cuma terkejut je..

Sebab selalu pening kepala, aku buat dekat belakang, tengkuk dan kepala..
Dekat kepala tu buat dekat tepi dahi..
Dekat bahu tu ada certain tempat banyak angin..
Die suggest aku berurut nanti..
Dekat tengkuk dengan kepala bole tahan jugak darah..
Ingatkan next visit nak amik pakej urut dengan bekam..
rm110 je tak silap..
Bekam tu nak fokus dekat kepala je..

Lepas dah settle semua ada air disediakan..
Sementara nak minum dan settlekan bayar..
Ada mak cik ni tengah tunggu turn..
Die kata urut dekat sini best..
Tu lagi rasa nak urut..
Mana la tau bole lega sikit angin..:)

Kesan berkam dekat kulit tu bergantung kepada individu..
Macam en.suami kulit die tak berbekas pun..
Ada kesan jarum je..
Tapi macam aku kesan bulat-bulat tu jelas la..
Amik masa sehari dua jugak la nak hilang..
Lepas tu dekat cucuk jarum yang keluar darah tu berkesan jugak la..
Kadang-kadang rasa gatal tapi tahan je la dari garu 2 3 hari tu..

Total kitaorang hari tu 19 cup..
So rm155 semua..

Masa nak pegi opening gym Apis haritu aku ada contact dieorang..
Tapi jurubekam perempuan tak de pulak..
Tak jadi pegi..
Sekarang aku tak sure dah ada balik ke belum..

Harga berbaloi aku rasa..
Sape-sape berminat bole la contact:

D'manje Spa Bangi & Pusat Bekam Bangi..
Waktu operasi: 10am - 10pm setiap hari..
Last appointment: 9pm
Phone: 012-261 8082

Tempat ni dekat Seksyen 7, Bdr Baru Bangi..
Dekat JPJ Seksyen 7..
Aku JPJ tu je..

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...