Monday, 4 January 2016

Kisah Kanvas, Cadar & Tragedi Handbag..

Assalammualaikum & Selamat Sejahtera..


Hari ni aku dengan en.bf dah start cuti..
Sementara tunggu die datang amik aku bole la menaip kejap..
Boleh la share sikit kisah malam semalam..

Ok kisah ni terperap dalam draft dari minggu lepas..
Masa nak balik cuti New Year..
Kitaorang start cuti hari Rabu..
So Rabu malam tu lepas keje ajak en.bf kuar carik barang..

Plan asal nak balik kampung Rabu malam tu..
Khamis pegi Seremban cari barang lagi dari kampung..
Tapi sebab mak en.bf balik kampung dengan ayah die hari Rabu tu..
So tak de orang dekat rumah..
Kene la balik kampung hari Khamis..

So Rabu malam tu kitaorang pegi The Garden..
Ada nak beli kanvas dengan color untuk adik aku guna untuk projek sempena majlis aku nanti..
Sebelum tu aku dah survey da..
Tapi sebab benda nye besar dan susah nak bawak naik train dan jalan kaki..
So senang beli dengan en.bf..
Lagi pun nak discuss saiz kanvas tu dengan en.bf..
Senang pegi sekali..
Kalau tunjuk gambar je susah nak agak saiz die..
Lagi kalau orang tak biasa..

So lepas keje ke The Garden la kitaorang..

Ni la destinasi kitaorang..
Dalam ni banyak jual barang art..


 Macam-macam jenis kanvas..


Senarai harga kanvas..

Selain kanvas kitaorang ada beli color acrylic jugak..
Warna gold..
Apa projek die..
Nanti dah siap aku share hasil die..:)

 Kejap je dah settle..
Sebab awal-awal aku dah usha dulu..
So masa pegi dengan en.bf terus pegi tempat sepatutnya je..
Kene call adik aku jugak la masa nak beli kanvas ni..

Dalam ni banyak sangat barang..
Detail sangat..
So kene call adik aku dan mintak bantuan SA dekat sana nak make sure kitaorang beli barang yang betul..

Next sebab kan dah alang-alang dekat mall..
Dah nak habis YES..
Aku saje ajak en.bf usha cadar..
Punya la lama usha..
Dari awal dulu..
So mula-mula masuk Robinson..
 Dekat sini memang banyak pilihan..
Lagi banyak dari Isetan..
Tapi harga..hurm hurm hurm..
Dah diskaun 70% pun fikir berapa puluh kali nak beli ke tak..huhu..

Lepas YES at least ada option CNY punya sale..
Tu saje survey je dulu..
On the way nak balik..
Nampak ada butik Akemi..
So singgah kejap nak usha..
Padahal masa ni dah nak tutup dah..
Dah dekat pukul 10..
Tapi masa dekat sini bole pulak ada drama..
Terjebak la kitaorang terbeli cadar..hehe..
Nanti aku cerita lain la pasal cadar ni..

Settle beli barang..
Nak pegi makan la pulak..
En.bf ajak makan dekat luar..
Ye lah mall dah nak tutup kan..
Kalau dekat luar dapat la melepak lama sikit..

Masa makan ni aku bawak turun handbag..
Sebenarnye jarang aku bawak turun handbag kalau pegi makan dekat sini..
Biasanya ak turun bawak wallet je..
Kitaorang makan dekat KFC area PPUM..
Aku pun letak handbeg atas kerusi..

Lepas makan elok masuk kereta bawak handphone dengan botol air je..
Botol air la yang selalu tinggal di mana-mana..
Masa dalam kereta aku dah perasaan handbag tak de dekat aku..
Tapi masa tu ingat handbag dekat belakang dengan barang-barang..
Sekali dah sampai rumah, nak turun dari kereta..
Tengok handbag tak de dekat belakang..
Baru teringat handbag dekat atas kerusi dekat KFC..huhuhu..
Apa lagi pecut la pegi KFC balik..
On the way tu memang berdebar la..
Yelah dalam tu ada IC, lesen, kad bank, kad kredit, access card office, touch n go..
Ada duit sikit..
Oh tidak..
Dah la nak kawen..
Karang nak buat IC, nak terminate kad segala..
Nak kene buat balik..
Leceh semua tu..
Memang berdebar-debar..huhuhu..

Sampai dekat situ..
Memang berlari la turun nak tengok ada ke tak..
Fuh Alhamdulillah tengok elok ada atas kerusi tu..
 Walaupun meja lain ada orang..
Meje pun dah kemas..
Tapi dieorang tak amik pulak simpankan ke apa..
Masa amik tu tak berani lagi nak check..
Tapi masa jalan nak ke kereta tu check je la..
Alhamdulillah duit ada, semua kad ada..
Kira tak berusik lansung la..huhu..
Syukur sangat..

Dah la malam tu en.bf nak pegi amik satu lagi kad..
Lambat sikit la die..
Kalau tak lagi lambat kalau hilang nak kene report polis segala..

So balik rumah bole tido dengan senang hati..
Nanti kalau rajin aku review la kad..
2 2 dah dapat..

Sebelum lupa..
Hari tu terperasan dekat The Garden ni banyak jual baju sejuk..
Ada butik Columbia, North Face..
Mana tau kalau korang ada nak beli..
Tapi kitaorang pun tak sempat usha hari tu..

Banyak cerita nak share..
Tapi tahap malas tu makin tinggi sekarang..
Bertabah je la ye..:)

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...