Sunday, 6 December 2015

Weekend - Random..

Assalammualaikum & Selamat Sejahtera..


Semalam yang panjang..
Balik pun dah tengah malam dekat pagi..
Balik tu sibuk online, sibuk ber wasap dengan adik-adik, dan sibuk bersembang dengan room mate..
Sekali room mate sedar-sedar dah pukul 3 pagi..
Aku rilek je..
Sebab hari ni tak kemana pun..
So tak rushing..
Jadi teruskan online usha box untuk door gift yang murah..
Sape-sape tau box untuk door gift yang murah meh share dengan aku..

Disebabkan hari ni memang tak de plan pegi mana-mana..
Kecuali ada appoinment facial je..
So memang bangun lambat la..
Appointment pukul 2 petang..
Melepak atas katil je la..
Dah pukul 1 baru bangun pegi masukkan baju dalam mesin basuh..

Dekat nak pukul 2 baru turun..
Beria bawak beg letak botol air dengan wallet..
Ada rasa benda tinggal..
Tapi pegi je..
Sempat grab dark coklat dengan tiramisu buat alas perut..

Facial dalam 2 jam lebih..
Bulan lepas aku ter skip..
Orang tu ada wasap ingatkan aku..
Sibuk apa entah bole tak terpegi..

Nak balik tu sempat timbang berat..
Last timbang masa last facial lepas..
Nak beli timbang tak beli lagi..
Ok berat sekarang 52kg..
Wah best nye..hehe..
Rasanya bole turun lagi..
Ramai jugak dekat ofis kata aku makin kurus..
Ok lagi best..hahahaha..

Tak susah pun nak turun aku rasa setakat ni..
Kene disiplin je..
Memang banyak minum air, kurang kan makan benda manis dan manis..
Puasa Isnin Khamis, makan malam awal, jangan makan sebelum tido, banyakkan makan buah dengan sayur, kurang kan makan benda yang di proses..
Kurang kan ye..
Bukan tak makan lansung..
Hari tu makan je Cottage Fries, M&M, ice cream, coklat segala..
Cuma kurang kan..
Tak kerap makan..

Balik tu hujan..
Ok patut masa nak pegi tak sedap hati..
Payung tertinggal rupenya..huhu..


Sempat beli roti..
Aku suka beli roti dekat Hero BSP..
Roti baru buat hari ni..
rm5.05 sebungkus..
Sementara tunggu hujan berenti makan la roti dulu..
Perut dah lapor tak makan lagi..

Sedap giler roti kentang ni..
Tekstur dan rasa sedap..
Tetiba teringat roti kukus dekat Kemaman..
Ohoiii makin rindu Kemaman..
Ada 9 buku sebungkus..
Sementara tunggu hujan berenti laju je 3 bungkus aku makan sebab sedap..huhu..
Stop makan sebab nanti nak makan berat..
Tinggal hujan renyai aku jalan je..
Sebelum naik sempat beli makanan dulu..
Beli goreng pisang, keropok lekor dengan popia..


Ini pulak makanan berat..
Ikan goreng dengan kicap dengan ulam..
Cuba banyakkan makan ikan berbanding ayam..
Ulam tu sebab aku memang peminat ulam..hehe..

Sambil makan sambil laudry lagi..
Basuh cadar segala..

Tu je la aktiviti aku hari ni macam biasa..
Ok la nak makan pisang, popia dengan keropok lekor tadi..
Roti kentang tadi pun buat aku terkenang-kenang..
Sambil tu layan Separuh Akhir Muzik-Muzik dengan Gegar Vaganza..
Esok Isnin jom puasa..:)

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...