Friday, 4 December 2015

Wedding Preparation - Gambar nikah, Site Visit & Akad Nikah..

Assalammualaikum & Selamat Sejahtera..


Finally it is Friday..
Weekend datang lagi..
Kejap betul rasa sekarang ni..

Meh la sudahkan cerita minggu lepas..
Dah nak weekend balik kan..hehe..

Jumaat malam minggu lepas kitaorang balik kampung..
Sebelum balik pegi amik P.cik aku dekat Wangsa Maju..
Die nak tumpang balik..
Sampai rumah pukul 1 lebih..
Sampai tu mandi lepas tu tido..

Sabtu petang kitaorang amik gambar untuk borang nikah..
4 keping gambar aku, 4 keping gambar en.bf rm30..
Mahal gak..
Aku rasa ada lagi mura..
Sebab en.bf kata masa die ada buat gambar untuk VISA die dulu rm18 ke untuk 8 keping..

Mula-mula kitaorang ada nak pegi kedai lain..
Tapi dah tutup pulak..
So mana kedai yang ada kita pegi je la..
Dah petang masa tu..
Kalau nak tunggu-tunggu nanti lagi lambat..

Sabtu malam tu lepak-lepak je dekat rumah..
Malam tu family P.Long tido dekat rumah..
Lepak-lepak sambil tengok bola JDT kalah dengan Felda..:)

Ahad pulak pagi tu lepak-lepak je..
P.Long dengan wan pegi kebun..
Tengah hari sikit sepupu aku hantar nasi lemak..
Sepupu aku teringin nak makan nasi lemak sepupu aku..
Rasanya haruslah sedap macam biasa..
Nasi, sambal, ikan masin punya kombinasi memang mantap..hehe..
Dari malam tu nak tapi dah habis..

Petang lepas Zohor kitaorang ada discussion dengan orang katering..
Die nak datang tengok tempat..
Dewan lama dulu die dah tengok..
Sebab dah tukar tempat so die nak tengok tempat baru ni..
So ada family aku, P.Long dengan family en.bf..
Senang bincang sekali sama-sama..
Tak payah nak bincang banyak kali..

3 kali cuba nak siapkan entri ni..
Hari tu masa cerita kad..
Lepas tu pagi tadi sebelum g keje..
Tak sempat jugak siap..
Haaaa sambung malam ni..

Cerita pasal perincangan tu ok jugak la..
Lawak jugak la..
Sebab bila dah 3 keluarga berbincang..
Kadang-kadang masing-masing ada idea masing-masing..
Lepas tu masing-masing nak tegakkan idea masing-masing..

Balik tu sambung lagi bincang dekat rumah la pulak..
Semangat kan masing-masing..
Alhamdulillah dua-dua belah pihak agak puas hati dengan katering yang kitaorang pilih..
Sebab aku amik katering dari KL..
Jauh, lepas tu masing-masing tak biasa la..
Lagi pun dah jumpa depan-depan so family pun dah kenal orang die, dah dengar apa yang die offer..
Sebelum ni aku dengan en.bf je yang deal dengan orang tu..
Lepas tu kitaorang inform family based on paper..
Ni jumpa, family masing-masing dah tengok orang nya dan dengar sendiri lagi puas hati sikit la..
Orang katering ni nanti yang akan in charge makanan..
Lepas tu coordinate kan sekali pelamin, photographer, dengan pa syatem..
So kebanyakkan untuk dekat dewan hari bersanding tu memang dekat die la..

Petang balik tu aku wasap sepupu aku tanya die ada dekat rumah ke tak..
Kalau die ada bole settlekan pasal nikah..
Sebab dekat nikah ni banyak dekat die je pulak..
Die ada..
Ajak mak sekali pegi..

Aku pegi naik basikal..
Mak naik motor..
Fuh mengah naik basikal..
Padahal dekat je pun..
Balik tu dah gelap..
Nasib baik la mak bawak motor..
Boleh suluh dari belakang..


Selonggok bunga..
Die baru balik dari kenduri orang..
Tu pun bukan main banyak lagi dalam kotak dengan dekat dewan tak amik lagi..

Macam biasa persiapan aku slow and steady je..
Harap semua berjalan lancar la..
Bulan ni nak beli barang sikit..
Saje tunggu bulan 12 mana tau ada sale yang best..

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...