Wednesday, 16 December 2015

Klinik Pergigian UTC Pudu Sentral..

Assalammualaikum & Selamat Sejahtera..


Hari ni aku cuti..
Semalam keluar dengan Sen lepas keje..
Lepas keje aku datang rumah die..
Senang nak datang rumah die sebab rumah die depan stesyen LRT laluan Ampang je..
Lepas tu kitaorang pegi makan dekat area rumah die..
Melepak la dekat sana borak dengan die..
Pukul 10 macam tu baru balik..
Masa makan tu aku rasa gusi aku belah kiri macam bengkak sikit..

So hari ni aku pegi Klinik gigi..
Dekat area rumah aku ni ada je klinik gigi..
Tapi sebab aku perasan dekat Klinik UTC masa buat HIV test hari tu ada klinik gigi..
So mari la kesana..

Sebelum pegi usha dulu jadual perkhidmatan dekat sana..


Sumber:


Aku pegi petang sikit..
Sampai dalam pukul 3 lebih dekat pukul 4..
Naik train dari Salak Selatan - Plaza Rakyat rm2.40..
Sampai tu die kata boleh register pukul 5..
Sebab masa tu ada pesakit dan nanti ada pertukaran shift..

Mula-mula aku tunggu je dekat dalam klinik tu..
Tapi bila fikir balik tak makan lagi..
Jom la carik makan..

Masa keluar nampak ada sign Food Court dekat sini..


(Klik gambar untuk imej lebih besar)

Foud Court dekat level 4..
Sign board ni dekat sebelah lift..
Ada banyak perkhidmatan rupenya dekat sini..

So naik lift pegi tingkat 4..
Food court die dekat luar..
Kene cross pintu masuk hotel apa entah..
Food Court die besar..
Tapi macam kurang dapat sambutan je..
Kedai banyak tutup dan orang tak ramai pun..
Mungkin sebab tempat agak tersorok dekat atas kot..
Aku makan nasi putih + ikan sambal + cendawan tumis air + air suam = rm8.30..
Masa bayar die amik rm8 je..

Just nice turun je pegi klinik balik dah bole register..
Register bayar rm1..
Tunggu seorang je..
Lepas tu turn aku..
Dr check tak de gigi yang rosak tapi bengkak..
Mungkin ada infection..
So die bagi ubat kumur.. 
Gigi pun tak berkarang sangat die kata..

Setakat aku pegi klinik 2 kali ni orang memang tak ramai sangat pun..
Tapi perlu di ingatkan..
Aku nampak dekat pintu klinik ni masa masuk
Dekat sini tak MC..

Settle tu aku terus balik..
Total perjalan rm4.80 + rm1 = rm5.80..
Aku ingatkan nak tampal gigi..
Sebab masa cabut gigi dr tu ada kata yang ada gigi aku yang berlubang..
Tapi mungkin pegi cuti nanti kot..
Pegi dekat kampung je..
Bole cuci gigi sekali..

1 comment:

  1. fobia dengn dentist.. btw done folo, folo me back :) http://acuyuhan.blogspot.my/

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...