Tuesday, 3 November 2015

Survey Guest Book..

Assalammualaikum & Selamat Sejahtera..


Sebenarnya tak de idea pun nak update blog..
Sebabnya sekarang ni tengah sibuk preparation pasal wedding je..
So kalau ada pun cerita pasal wedding je la kan..
Harap-harap tak bosan la baca ye..

Persiapan kitaorang setakat ni ok je..
Item nye tak banyak..
Tapi nak clearkan satu-satu item tu semak jugak..
Salah satu benda pending ialah pasal baju nikah aku..
Baju nikah en.bf dah settle..
Siap pakej samping lagi..
Padahal baju die yang tak fikir haritu..
Tapi senang terus jumpa je baju die..
Tengok harga pun macam ok je..
Malas la fikir lagi..

Pasal baju aku pulak..
Mula-mula nak buat dekat sepupu aku..
Nak pegi beli kain dan buat dekat die..
Tapi nak pegi sama-sama tu pulak la yang payah..
Weekend die sibuk dengan tempahan andaman..
Weekdays pulak aku malas nak cuti..
So mungkin buat dekat sini je..
Aku ada la survey sikit-sikit dekat KL ni..
Cuma tak decide lagi je..

Fuh jauh melalut..
Padahal nak cerita pasal Guest Book..
Ni benda yang aku tak confirm lagi nak buat atau beli..
Tapi ada la survey-survey..
Biasanya survey online jela..
Jumpa gambar ok save dekat fon atau dekat laptop..
 Meh tengok hasil survey aku..

Simple Guest Book dekat kedai buku..


 Harga bawah rm50..
Not bad jugak design dengan content die..
Page pun banyak..
Cuma saiz die agak kecil..

Kalau online aku suka survey dekat
Creative by Lynda..








Disebabkan aku akan pakai songket..
Dan tema majlis nanti lebih kepada tradisional/klasik..
So mata aku ni memang cepat je la menangkap kalau nampak ada design-design songket tu kan..

Ni anatara info yang aku dapat masa contact die..

Songket guestbook RM158. Using cotton silk songket design. Senang jaga. Hard cover perfect binding. I'm using art card 128gsm quality paper for signing pages. Dalam ada 1 intro page and 49 signing pages. For signing pages, we have 2 designs, 1- notes or 2- map libs which I'm going to show you in a while. I will take 3-5 working days to complete the guestbook.

Ni detail design untuk isi kandungan guest book die..


 Introduction..


Singing pages - Map Libs





Signing Pages - Notes 


The Binding..

   Cover die ada design yang nice..
Content pun nice dan praktikal..
Cover, content dan finishing pun sangat kemas..

Kalau berminat korang bole la contact die thru 

instagram - CREATIVEBYLYNDA

Kalau korang pm die dekat fb..
Atau wasap die..
Cepat je die reply..

Rasanya design tu adalah customize..
So korang bole je discuss dengan die untuk design..
Pape korang bole contact die terus untuk bincang..

Selain guest book die ada jugak servis lain macam kad kahwin, tq tag dan lain-lain..
Bole la usha-usha fb dan insta die ye..
Memang banyak design-design yang menarik..
 
 Berbalik kepada cerita guest book..
Rasanya benda ni antara benda yang aku beli dah hujung-hujung nanti..
Tu pun kalau beli..
Sebab untuk Guest book corner, photo booth ke memang aku tak de plan pun lagi..
Tapi suka je survey dan baca review wedding orang yang ada..

Till we meet again.. 

1 comment:

  1. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...