Sunday, 6 September 2015

Weekend - Alamanda, IOI Mall City & Bagan Lalang..

Assalammualaikum & Selamat Sejahtera.


Sambung kisah weekend ni pulak..
Kalau tak tulis entah bila pulak rajin lagi nanti..

Jumaat.. 

Weekend ni start dari Jumaat lepas balik keje..
Kisahnya nak jumpa kawan kitaorang yang nak kawen bulan ni..
Disebabkan masing-masing tak dapat datang..
So marilah kita jumpa sebelum majlis dan bole bagi hadiah sekali..

Di sebabkan kan minggu depan die dah start cuti balik kampung..
Maka memang kene jumpa minggu ni la..
Lagi pun hadiah kitaorang ialah belanja die pegi Hammam Spa..
Memang preparation baik sangat untuk bakal pengantin kan..hehe..

So Jumaat lepas keje aku terus jumpa Sen dekat Bangsar..
Lepas tu terus gerak pegi Alamanda..
Ni 2nd time aku sampai sini..
Nasib baik Sen ada sebab aku memang tak familiar..hoho..

Kitaorang sampai awal sebab dieorang balik keje lambat dan ada nak amik sorang lagi dekat rumah..
Sampai awal aku dengan Sen pegi beli kad segala dulu..
Lepas tu pegi makan dekat Food Court..
Masing-masing adalah lapar..huhu..

Lepas kitaorang habis makan dieorang pun datang..
Melepak dekat food court sampai pukul 9 lebih..
Memang tak de jalan-jalan dalam tu..

Kitaorang punya tak reti..
Bole pulak pegi dekat kereta..
Lepas tu tak de Auto Pay dekat parking..
Kene park balik, kene masuk balik bayar parking..

Balik tu kitaorang ke Bangi dulu hantar Yan..
Lepas tu shot pegi Kota Damansara..
Sen nak jumpa colleague die masa dekat Bintulu dulu..
Walaupun masa tu dah agak lemau..
Nasib baik la lepak tak lama sangat..

 
Lama tak lama..
Sempat aku aku habiskan McFlurry Oreo..
Sen sempat la minum Mocha..

Sampai rumah dah pagi buta..
Kepala dengan badan memang dah penat..
Mandi, baring terus tak sedarkan diri..haha..

 Sabtu..

Sedar pun bila Sen bangun nak pegi keluar..
Die ada janji dengan bos die nak pegi Ikea..
Aku memang sambung tido bila die dah balik..

Lepas Zohor keluar dengan en.bf pulak..
 Mula-mula ajak die pegi Melaka..
Nak pegi PD ke..
Tapi sebab jauh..
Aku pun malas..
So jom pegi makan dekat Bagan Lalang je la..
 
Disebabkan makan dekat Bagan Lalang adalah waktu malam..
So meh la jalan-jalan dulu..
Kita pegi la jalan dekat mall yang dekat-dekat..
Aku pun ada rasa nak carik seluar..

Hari Jumaat dah pegi Alamanda..
Lepas tu sebelum ni ada baca yang IOI macam best..
Dan aku ada perasan jalan nak pegi IOI Mall..
Jom la pegi sana..

Mula-mula sampai ajak en.bf pegi Index Living..
Saje nak jalan-jalan cuci mata..
Sebab nya mungkin kene beli set bilik tidur..
So bole la usha-usha apa yang ada..
Kalau tak beli 1 set pun, mungkin kene beli tambahan sebab sekarang ada katil je..
So bole tengok apa yang ada kalau bole matching..



Dekat depan-depan..
Macam best..
Idea untuk rumah nanti..
Saje amik gambar je..

Lepas tu tengok set-set yang display..
Ok la bole dapat idea..
Tapi kualiti perabot die aku tak pasti la..
Harga set dari 2+++ keatas tak silap aku..

Lepas tu jalan-jalan la tengok apa yang ada..
Tengok loose item, cadar, dan langsir dll..





 Tengok langsir nak tengok cilok idea..

Lepas dah keluar dari sini..
Aku nak cari seluar dan baju..
Tapi tak berjaya pun..
Pilihan tak banyak untuk pakaian aku rasa..

Pegi Parkson, Cotton On, dengan apa entah lagi..
Tapi dekat Cotton On aku tak suka fitting room die.
So aku malas nak pilih dan try..

Sebab jenis yang kene pegi sendiri..
En.bf tak bole masuk kene tunggu dekat depan orang yang jaga tu..
Setiap kali try, kene keluar nak tunjuk dekat die..
Lepas tu ramai giler orang dekat depan tu tunggu pasangan masing-masing try baju..
Lepas try sekali memang aku blah je..
Aku tak suka fitting room macam ni..

Kalau dekat Parkson..
Memang keluar bilik tu boleh terus tunjuk..
Die tunggu depan pintu pun tak de hal..
Haaa macam ni selesa..

Dekat IOI Mall ni restoran banyak pilihan aku rasa..
Tapi untuk pilihan barang aku rasa untuk aku, aku tak prefer untuk beli barang dekat sini..

Lagi satu aku rasa sudut untuk kereta turun nak ke parking bawah adalah fail..
Memang sempit giler..
Patut ruang tu besar la sikit untuk orang amik side..
Masa turun en.bf dah merungut..
Masa nak keluar tu aku tengok kebanyakkan kereta memang kene pelahan untuk corner nak turun..
Rapat sangat dekat dinding..
Lebih lagi untuk kereta yang lebar..

Lepas tu kitaorang ke Bagan Lalang..
Macam biasa makan ikan bakar, sotong goreng tepung dengan kailan..
Ramai orang semalam..
Kitaorang pulak sampai dalam pukul 9..
Memang peak hour..
Masa sampai tak de tempat..

Tapi tak de hal..
Pegi je pilih ikan segala dekat depan tu..
Nanti bagi tau tak de meja..
So dieorang yang akan arrangekan meja..
Cuma kalau ada family tu kesian sikit la yang lain kene berdiri tunggu.
Macam aku memang tak de hal la..

Balik tu pun memang tido dengan lena la lepas kene ikan bakar..hehe..

Hari ni memang tak kemana la..
Bermalasan dekat rumah je la..
Buat rawatan rambut, pakai mask, laundry..



Lunch pun ni je..
2 biji kiwi..
Petang sikit la baru turun beli makanan..

 
Semalam cari seluar..
Sebab satu seluar aku selalu pakai dah start berbulu..
So kene carik ganti..

Aku dah lama tak timbang..
Semalam carik seluar..
Aku kene pakai seluar slim fit saiz 26 da sekarang..
Pakai yang 28 memang dah longgar..
Patut la pakai seluar saiz 27 sekarang macam dah loose sikit..

 Rasanya berat badan semakin menurun..
Lagi bila balik kampung keje berat sekarang..
Makan pulak memang macam aku selalu praktis..
Banyak minum air, kurangkan benda masin, manis dan masam.. 

So selamat berhujung minggu..:)

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...