Saturday, 1 August 2015

PTPTN - SSPN-i..

Assalammualaikum & Selamat Sejahtera..


Ni cerita semalam..
Walaupun aku tau ramai yang akan emosi dan allegik kalau sebut pasal PTPTN..hahaha..
Tapi aku nak tulis jugak..

Hal SSPN-i aku dah settle haritu..
Dah berjaya bukak akaun..
So aku decide nak buat saving sikit dekat SSPN-i aku ni..

So pagi semalam aku pegi la pejabat PTPTN untuk buat pembayaran PTPTN dan masukkan duit dekat akaun..


Bayar PTPTN dan Deposit SSPN-i..
Saje buat saving sikit..
Maklumlah duit tak berapa nak ramai..hehe..

Mula-mula buat pembayaran dulu..
Lepas tu buat saving..
Lepas buat saving, teller tu mintak tunggu sekejap..
Rupenya ada free gift..


Free gift simple je..

Ada payung besar..
Aku tinggalkan dekat office..
Mana tau emergency nanti bole la guna..



Lepas tu dapat note pade..
Mula-mula nak tinggalkan dekat ofis..
Masa nak balik tu aku amik..
Berguna giler masa FAT..huhu..


Abaikan benda-benda dekat belakang tu..
Fokus dekat tabung je ye..

Dapat jugak tabung PTPTN..
Sekarang aku dah ada 3 tabung..
Tabung itik yang legend..
Dah merata tabung tu pegi dengan aku..

Tabung Campbells tu aku dapat masa beli mushroom soup raya hari tu..
Nampak hadiah tabung macam best je..
Lepas tu ni ada pulak tabung PTPTN..

Memang memupuk minat menabung sangat..hehe..
Boleh la menabung nak beli cincin mahal..hahahahaha..

Sebenarnya dah lama tak dapat tabung free ni..
Kalau masa kecik dulu bila bukak akaun je dapat tabung free kan..
Tabung gajah BSN la, tabung haji tu la..
Macam-macam tabung..

Sekian cerita aku dan PTPTN..:)

2 comments:

  1. Igtkn sspn-i tu utk bdk2 mnabung dr kecik je..

    ReplyDelete
    Replies
    1. bole je kalau org dewasa lya..
      bole bc dekat sini..
      saje buat utk saving sikit..

      http://www.ptptn.gov.my/web/guest/simpanan

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...