Monday, 24 August 2015

Pos Laju di Kedai Buku MPH..

Assalammualaikum dan Selamat Sejahtera..


Aku rasa mungkin ramai yang dah tau pasal benda ni..
Lagi yang buat bisnes online..
Biasa pos barang..

Disebabkan aku jarang pos barang..
So aku tak tau..
Bila kene pos barang-barang terutamanya seluar jeans, cap ke..
Baru la belajar..

Sebelum ni aku ada usha-usha pasal pos laju ni..
Mula-mula hari tu aku tengok pejabat yang bukak lama..
Yelah kitaorang ni semua keje..
Kalau nak pos pun lepas waktu keje la kan..
Tak pun weekend..

Tak pun mintak tolong kawan en.bf pos kan..
Ada membe die dulu keje pos laju..

Tapi sebab ada barang nak kene pos hari ni..
Maka nya aku la kene pos..
Kebetulan hari tu ada office mate kata bole pos barang dekat kedai buku MPH..

Pagi tadi dah bawak barang siap-siap..
Sebab dah janji dengan customer nak pos hari ni..
Sampai tadi jumpa office mate aku tu tanya..

Lepas tu aku sempat la carik-carik online nak tengok pukul berapa MPH dekat Nu Sentral bukak..
Besa la shopping comple bukak lambat sikit kan..
Tengok web dieorang jumpa ni..


Nampak tak courier partner ialah Pos Laju tu..
So lebih yakin..
Aku tengok dieorang bukak pukul 10..
10 lebih macam tu aku pegi..

1st time pegi, tak tau hala tuju..
Tanya SA yang 1st aku jumpa..
Ok sila ke Business Counter katanya..
Sampai tu memang dah ada orang..

Nasib baik masa aku memang aku sorang je..
So bole tanya-tanya..hehe..

Sebab nak pos 2 helai seluar dekat orang yang sama..
Tanya die packing apa yang ada..
Ok yang rm9 nampak besar..
Aku siap gulung-gulung lagi nak bagi muat..
Nasib la dalam tu ada bubble wrap..
Tahan kot..huhu..
Budak tu pun confident je..hehe..
Aku rilek je la..

Sambil tu sempat la tanya-tanya..
Katanya collection dieorang dalam pukul 3 ke pukul 4 petang..
Boleh hantar sampai MPH tu tutup pukul 10 malam.. 
So kalau nak kene collect hari tu sila la hantar sebelum waktu tu..
Kalau tak esok tu la..

Tak silap aku office mate aku kata packaging die kene beli dekat situ..
Tak bole la dah siap packing datang drop barang je..
Tapi aku tak tanya budak tu pun..

Harga pulak sama je..
Sempat la aku mintak nak amik gambar..
Maklumlah tak biasa..
Bole la simpan untuk rujukan..
Nak advise orang pun harga postage senang dah ada rujukan..





Orange ni untuk kawasan Semenanjung..




 Yang biru pulak untuk kawasan Sabah dan Serawak..

 Sila klik untuk gambar lebih besar..



Hasil urusan di MPH Bookstore..

At least option yang baik la untuk orang yang keje office hour macam aku..
Lepas ofis hour bole pegi pos..
Sabtu Ahad pun bole..
 Dekat pun dekat..
Sambil shopping dekat mall, sambil tu bole pos barang..:) 

Ok kalau rajin-rajin tu usha la fb Kamila's Bundle..

RM9.55 termasuk GST..

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...