Saturday, 1 August 2015

FAT & Keracunan Makanan..

Assalammualaikum & Selamat Sejahtera..


FAT dekat tajuk kat atas bukan la fat lemak atau gemuk..
FAT tu ialah Factory Acceptance Test..

Petang semalam aku pegi FAT dekat Puchong..
Bos baik hati nak bawak pegi..



FAT switch board..
Aku ni dah la tak reti sangat pasal switch board ni..
So good experience la untuk aku..

Sebelum pegi risau jugak nak berbual apa dalam kete dengan bos aku..
Sekali sepanjang perjalanan berbual tak hingat..
Aku suka berbual dengan die sebab banyak yang aku bole belajar..
Die selalu berbeza dari orang lain..

Masa FAT ni pun bole pulak ada drama..huhu..
Apa bole buat..
Aku pasrah je la..

Masa pagi nak pegi keje tu perut aku memang semacam..
Sebu dengan berangin je..
Aku memang rasa macam nak cirit..
Pagi tu aku tak makan pape pun..
Sampai ofis aku cirit..
Lepas tu perut berkeriuk je..

Tengah hari aku pegi makan dengan officemate..
Rasa macam biasa je.

Masa dalam perjalanan dengan masa sampai pun aku ok je..
Tengok bos aku buat inspection..
Lepas tu ada nak buat testing..
Masa awal testing aku ok lagi..

Dekat situ memang la panas..
Lepas tu tetibe aku rasa semacam..
Rasa nak pitam dan berpeluh-peluh..

Aku nak pegi toilet..
Toilet perempuan die siap berkunci..
Kene tunggu dieorang amik kunci..
Masuk toilet tengok muka dekat cermin pucat giler..
Habis la aku..
Keracunan makanan lagi ke..huhu..

Dengan berpeluh-peluh..
Seram sejuk..
Rasa nak pitam..
Aku bukak kasut dengan stokin..
Mana la tau sebab panas ke kan..
Lepas tu memang aku cirit birit la.. 
Cirit teruk giler..huhu..

Dah lega sikit aku pun basuh muka lepas tu keluar..
Pegi pulang kunci lepas tu pegi depan..
Testing pun dah habis..
Masa ni rasa ok sikit walaupun rasa nak pitam kadang-kadang..

Lepas tu team lain pulak buat testing..
Bos aku sambung buat inspection..
Aku pun tolong la sambil tengok macam mana die buat..

Tetiba aku rasa teruk balik..  
Nasib baik la masa aku keluar nak pulang kan kunci aku tak tutup rapat pintu toilet..
Dan nasib baik toilet dekat je..
 Aku rasa mual giler..

Masuk je toilet aku terus muntah banyak giler..
Segala apa yang makan tengah hari tu keluar balik..
Rasa teruk lagi..
Aku masuk toilet muntah dekat bowl..
Memang disaster giler..

In between memang aku aku pegi minum dan duduk-duduk kejap sebab rasa nak pitam dan dehydration sebab peluh dan cirit kan..
Rasa tak best giler sebab bos aku sibuk buat keje nak ajar aku macam tu pulak..
Rasa bersalah jugak la..
Tapi nak buat macam mana..huhu..

Dah la dekat warehouse tengah FAT..
Kalau dekat rumah tak pe jugak..
Tapi Alhamdulillah sangat aku mampu survive..
FAT tu pun tak lama dan cepat balik..

Balik tu ada office mate aku hantarkan ke BTS..
Nasib baik la dekat je dengan rumah..
Satu stesyen je nak pegi Salak Selatan..
Mula-mula rasa nak naik teksi je balik..
Sampai Salak Selatan tengok tak de teksi..
Jalan je la slow-slow balik rumah..

Sempat beli air kelapa dekat tepi jalan..
Balik tu terus minum..
Terus tido..
Rasa lemau giler..

Room mate aku balik pun aku tak tegur dan terus kan tido..
Tak larat nak bangun sebenarnya..
Bangun tu aku baca SMS dari room mate aku..
Die bagi tau die balik kampung weekend ni..
Tengok aku tido beria sangat tak sampai hati nak kejutkan aku kot..

Bangun tu rasa nak badan panas pulak dengan sakit kepala..huhu..
Alamak dah demam pulak ke..
 Bangun mandi, kepala rasa berat giler..
Malam tadi pun aku minum la cuka epal yang ada..

Masa tido pun sejuk giler..
Dah pakai stokin dengan selimut pun sejuk giler..
Mula-mula bukak kipas 3, lepas tu turunkan 2, last sekali turunkan 1..

Pagi tadi terjaga rasa panas..
Naik kan kipas..
Kepala dengan badan pun rasa dah ok sikit..

Bole la bangun basuh baju yang bukan main banyak seminggu ni..
Pakai mask dengan minyak rambut..
Basuh cadar, selimut, towel dengan sarung bantal segala..
Boleh jugak la sapu rumah segala..

Walaupun tengah hari tadi makan sup sendawan dengan roti rasa mual giler..
Nak makan pun tak de selera..
Sampaikan minum air pun mual..
Tapi rasa makin ok..

Malam ni lepak-lepak je la makan bubur..
Nasib baik la room mate balik kampung..
Bole la melayan sakit sorang-sorang..
Tak pun mungkin kalau die ada lagi ok..
Bole bersembang baru semangat sikit dan boleh lupa sakit..hehe..

Apa aktiviti korang weekend ni?..
Sibuk pegi jalan raya dan open house ke?..
Pape pun..
Have a nice weekend..

2 comments:

  1. Igtkan fat gemok td..
    Hebat kerja kamila..sgt2 mcabar ye

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehe bkan la..
      tak sbar nk jd suri rumah ni lya..

      dkt kemaman ad kje kosong x?..
      rndu kemaman..huhu..

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...