Saturday, 27 June 2015

Weekend - Sehari dengan Room Mate..

Assalammualaikum & Selamat Sejahtera..


Apa aktiviti korang hari ni?..

Aku hari ni memang tido dan melepak dengan room mate je..
Tadi pun bangun dah lambat..
Macam biasa saje bangun lambat sebab nak rehat-rehat..

Bangun terus mandi lepas tu ajak room mate keluar..
Nak beli barang dan pegi bazar..
Sebelum tu pegi draw duit dulu..
Satu tempat je so senang la..

Lepas draw duit pegi bazar..
Macam tak de yang menarik sangat pun..
End up aku beli kambing bakar..
Dan room mate beli burger bakar..
Satu bekas polisterin kambing bakar tu rm10..
Burger bakar tu rm7.50..

Lepas tu terus pegi Hero nak beli barang dapur..
Motif utama nak beli lesung batu..
Payah nak masak kala tak de lesung atau blender..
Lepas tu plan nak buat popia..

Lesung batu rm21.++ macam tu satu..
Beli udang, sengkuang, lada besar, bawang, udang, dengan carrot..
Beli bawang, roti kentang dengan telur gak.
Total rm46.++..

Balik tu sementara buka siapkan barang untuk buat popia..
Kambing bakar aku tak berapa sedap pon..
Daging liat..
Punya la kene kunyah beria..
Chewy giler..huhu..
Tapi aku makan la jugak sikit-sikit sampai habis..
Memang frust betul dengan makanan dekat bazar..


Lepas buka buat inti popia..


Dah siap kitaorang lipat pulak..
Tengah lipat baru teringat yang minyak dekat rumah dah nak habis..
Macam mana nak goreng ni..huhu..

So ajak room mate turun bawah beli minyak..
Dah alang-alang turun tu kitaorang pegi beli durian dekat tepi simpang..


 2 biji rm10..
Mahal gak kan..
Jadi la buat rasa..
2 2 isi die manis giler..
Jadi la buat lepas kempunan..
Dari hari tu sibuk nak makan durian..huhu..


Balik tu baru goreng popia..
Macam biasa aku buat je semua lepas tu simpan dalam peti sejuk..
Bila nak makan goreng..
Aku beli kulit yang 40 keping..
Tapi tak cukup..
Inti die berlebih..

So ni la aktiviti hari ni..
Aktiviti penuh dengan makanan..
Dah dua hari tak makan nasi..

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...