Thursday, 11 June 2015

TRC Preparation & Diet..

Assalammualaikum & Selamat Sejahtera..


Sekarang ni agak busy..
2 3 minggu kebelakangan ni sampai Isnin depan rasanya..
Banyak doc nak kene prepare dan review sebab next week ada TRC..
1st time TRC untuk projek aku..
Apa itu TRC?
TRC stand for Technical Review Committee..

TRC untuk projek aku Isnin depan..
Dari pukul 8 malam sampai pukul 10 malam rasanya..
Kenapa malam?..
Sebab akan ada tele-conference dengan center lain..
Harus la masa tak sama kan..
Masa kene la yang semua orang available..

Jadi sekarang ni kene la prepare doc..
Lepas tu kene check, review, repair..
Duk ulang-ulang la process tu sampai TRC nanti aku rasa..
Ada je la komen dan improvise report dan doc tu sume..

Ok jugak la TRC aku ni sebelum bulan puasa..
At least bulan puasa dengan raya nanti rilek sikit..
Sebab ada yang dapat lepas raya..

Team aku semua busy la sekarang..
Busy buat report, risk register, drawing la..
Semalam lead aku siap loan laptop..
Buat keje dekat rumah kot..
Lunch pun kirim dekat orang je..
 
 Tadi aku nak balik, pukul 6 lebih macam tu..
Terserempak dekat lift..
Lead aku baru balik dari makan..
Die nak sambung buat keje..

 Masa terserempak dekat lift tadi aku rasa bersalah giler..
Yelah aku dah balik..
Die tak balik lagi..
Ni kan projek aku..huhu..
Nasib baik die SMS aku masa aku on the way nak balik..
Die mintak datang awal esok..
Ye la banyak benda nak buat lagi..
Manager pulak available sebelah pagi je..
Petang die busy dengan projek lain..
Ada benda nak discuss dengan manager aku..

Pukul 7 lebih tadi dapat email summary progress project..
Nampak die macam happy je..
Tapi tak tau la..
Banyak lagi benda kene buat..huhu..
Weekend ni macam tak balik kampung je..

 
 Lunch semalam..
Breakfast dah makan nasi lemak..
Tengah hari makan kueh je la..
Total rm6..
Dalam banyak-banyak karipap besar rm2.50 tu je yang sedap..
Yang lain tu kedai biasa tepi jalan lagi sedap kot..

Sejak kurangkan makan benda manis, masin dengan pedas..
Kurangkan makan benda-benda mengarut..
Banyak kan makan buah..
Banyak minum air..
 Berat aku dah kurang almost 4kg..
Tapi kurang sikit-sikit la..
Bukan drastik..
 
Sekarang 2 botol air 1 liter tu dekat ofis kadang-kadang tak cukup..
So of course minum lebih dari 2 liter la..
Dalam 2 - 3 liter macam tu..
Kalau keluar pulak memang akan bawak botol air..
Dekat luar pun order air kosong atau mineral je..
Sangat jarang order air lain..
Kalau ada pun rasa-rasa air en.bf order atau ABC je..

Esok kene bangun awal dan datang awal..
Banyak keje menunggu..
Kadang tengah jalan atau dalam train tu duk fikir 'to do list' dan plan nak buat apa..

So All the best untuk esok dan TRC next week..
All the best jugak untuk lebih banyak nombor yang berkurang dekat penimbang..:)

p/s - Aku ada masalah nak komen dekat blog orang sekarang. apebenda crash entah kalau klik tu. so kalau BW mampu baca je la. x bole tinggalkan jejak..

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...