Sunday, 7 June 2015

Guest Book & Welcome Sign Wedding..

Assalammualaikum & Selamat Sejahtera..
 
 
Ok cerita sikit pasal wedding preparation..
Aku ada jugak la usha-usha guest book sebelum ni..
Masa pegi booking kad pun pernah tanya..
Pernah jugak survey dekat fb, web la..
Pernah jugak dapat query dan dapat quotation..
Tapi selalu nya mahal la..
 Yelah custom made kan..
 
Bole letak gambar pengantin la..
Nama pengantin la dekat guest book tu..
Hiasan pun hand made..
Harga memang atas rm50..
Ada sampai rm200 la..
 
Tapi setakat ni aku tak rasa nak spend sebanyak macam tu..
Dah benda ni pun kalau kitaorang beli pun mungkin dah last-last nanti..
Lepas semua benda utama yang dah book book tu settle..
 Kalau ada duit-duit lebih boleh la consider..

Sebelum ni aku dah ada usya sendiri guest book ni..
Pernah baca dekat kedai buku murah..
So semalam masuk Kinokuniya saje la usha..
Bole tunjuk dekat en.bf..
Die 1st time dengar masa book kad hari tu..
Tergelak-gelak die dengan budak kad kawen haritu..
Quotation pun aku pernah forward..
Mahal je die kata..
Tapi still tak bole hadam lagi..
 
 
Yang ni rm39.++ tak silap..
 
 

Yang ni rm33.90..
 
So jumpa la yang biasa jual dekat kedai buku ni..
 
Masing-masing bawah rm40..
Rm50 pun tak sampai..
Kulit both hard cover..
Page banyak (tapi aku tak ingat pulak berapa page)..
Tepi kertas pun ada color gold..
 
Sorry ek dengan kualiti gambar..
Berbayang-bayang..
Aku pun tak de amik gambar detail kertas die macam mana..
Tapi yang gold tu sweet jugak la dalam die..
Kertas warna krim dan ada gambar bunga atas kertas..
Yang warna peach pulak kertas warna putih dan ada line-line..
 
Ada plan nak buat welcome sign wedding ni..
Bukan beli ek..
Tapi buat..
Tengok je la hasil die nanti macam mana ek..haha..


Sumber gambar (tak ingat dah amik dekat mana. sorry. huhu)

 Stand tu ada 2 set dekat rumah..
Yang lain-lain tu aku serah dekat adik aku yang sekolah seni tu je la..
Barang lukisan die pun bukan main banyak lagi..
Memang aku tak de lah plan nak keluar modal untuk ini..

Benda ni bukan la priority..
Tapi saje survey-survey..
At least bole budget kan..
Mana tau sesuai bole la buat..:)

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...