Tuesday, 2 June 2015

Bye - bye Canon Ixus 210..

Assalammualaikum & Selamat Sejahtera..


Ni cerita dua minggu lepas..
Tapi patut cerita jugak dekat blog ni..
Kisah sadis, tapi apa boleh buat..
Redho je lah..:(

Weekend dua minggu lepas kitaorang pegi PD..
Saje weekend tak de benda nak buat..
Mula-mula pegi rumah office mate aku amik barang..
Lepas asar baru gerak..
Kitaorang memang suka pegi petang-petang sebab dah tak panas sangat..
So mandi tak de lah hitam..
Dah lama tak mandi laut..

Hari tu pulak banyak pulak drama nya..
Balik tu pun sampai KL dah tengah malam..
Sampai-sampai aku yang dah penat terus la sumbat baju basah pakai mandi tadi dalam mesin basuh..
Sebab kan baju tu tak banyak aku pun capai la baju-baju yang ada bole dibasuh..
Lepas tu bole pulak aku ternampak beg baju aku..
Beg baju aku tu kain..
So aku amik terus campak dalam mesin basuh..
Tekan 'Start' lepas tu terus tido..

Pagi tu bangun aku ingat je ada kain dalam mesin basuh..
Tapi tak pe..
Balik nanti bole sidai..
Semua pegi keje, tak de sape pun nak guna mesin..
Kalau nak guna pun bakul aku dekat hall je..

Sekali masa dekat ofis duk sembang-sembang pasal gambar dengan en.bf, dengan office mate aku..
Baru la aku teringat masa nak pegi PD aku amik kamera letak dalam beg..
Masa dekat ofis aku masih berharap yang aku tak bawak kamera tu..

Balik-balik tu ak memang terus pegi dekat mesin basuh..
Buka je penutup mesin nampak kamera dekat dasar mesin basuh..huhu..
Dah terkeluar dari beg dan casing die..
Aku amik lepas tu bukak bateri dan memory card..
Tengok kering je aku try on kan..
Huhuhu..memang dah tak berfungsi..

Aku cuba charge bateri die..
Turun pegi makan..
Balik tu cuba lagi..
Memang tak hidup da..huhu..
Lepas-lepas tu ada cuba pun dah tak ok..huhu..

Maka tamat la riwayat kamera tu..huhu..
Aku guna dah lama jugak..
Dari tahun 2011 tak silap..
Masa aku keje dekat company 1st..
Konon nak beli smart phone..
Tapi akhir nya beli kamera..
Memang banyak la jasa kamera ni..
Banyak gambar upload dalam blog ni adalah dari kamera ni..

Dekat PD tak guna pun kamera tu..
Mungkin sebab tu aku tak perasan kot..
So minggu lepas sebab kan perlu kamera maka aku beli je la smart phone je..


In memory..
Terima kasih atas jasa selama ni..:)

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...