Sunday, 19 April 2015

Journey with Clon~cleanse - Week 1..

Assaammualaikum & Selamat Sejahtera..

Review dari produk Cosway - colo cleanse..
Ni dari pengalaman aku..
Setiap orang badan masing-masing adalah berbeza..
So benda ni akan react berbeza..

Day 1..

Malam sebelum tido aku makan 2 biji..
Bangun pagi ok je..
Tak de la perut memulas ke apa..
Cuma angin je perut masa baru bangun tu..

Dalam train rasa perut semacam gak..
Tapi tak memulas pun..
Sampai ofis aku busy sikit pagi ni..
Dalam pukul 11pg aku turun pegi toilet..
Ok membuang macam biasa..

Lepas lunch hour dalam 2 lebih nak turun pegi surau aku pegi toilet dulu..
Perut tak memulas pun..
Cuma rasa nak membuang..
Banyak jugak la membuang..
Cuci usus aku kot..

Aku agak happy dengan produk ni..
Membuang tanpa rasa memulas..
Natural gitu..hehe..
...........................................................................................
Day 2..

Amik 2 biji lagi..
1st 5 days ni memang decide nak amik 2 biji sebelum tido..
Awal-awal cuci baik-baik dulu..hehe..

Pagi ni bangun perut dah rasa semacam je..
Tapi tahan je..
Maklumlah bangun nak pegi keje pun dah lambat..

Masa bersiap pun kruk kruk gak perut..
Sekali nak keluar dari rumah nak pegi keje room mate call bagi tau komuter problem..
Ada gak rasa nak half day sebab perut macam memulas gak masa tu..
Teruskan je keluar rumah sebab dah lambat..huhu..

Sekali masa tunggu lift memang memulas..huhu..
Dah pusing belakang masa ni nak balik rumah..
Boleh pulak lift dah sampai..
Tak pe kita teruskan je..
Sebab still rasa bole handle..
Sempat lagi la singgah beli mee goreng..

Sampai ofis memang pegi membuang..
Sebelum lunch 2 kali membuang dengan jaya nya..hihi..
Lepas lunch masa pegi surau pun membuang lagi..
Ok jugak la sebab walaupun memulas still boleh handle..
 ...........................................................................................
Day 3

Aku still consume 2 biji lagi..
Bangun tido terasa gak nak membuang..
Tapi bole handle lagi..

Sampai-sampai ofis tetiba pagi ni ada 2 meeting..
Ada 2 vendor datang..
Layan kan je la..
Tak sempat nak on PC terus masuk meeting room..
Dan nasib baik perut behave je..
Lepas meeting bole pulak banyak keje nak kene buat..

 Hari ni membuang dua kali..
Sekali dekat ofis..
Sekali lagi dah balik rumah..

Day 4..

Still consume 2 biji lagi..
Masa ni pun membuang 2 kali gak..

Day 5..

Masih lagi consume 2 biji..
Hari Jumaat ni aku balik kampung..
Petang lepas ofis sampai malam baru sakit perut.
Tapi still boleh tahan lagi..
Dah sampai rumah dalam 9 lebih baru membuang..
Malam tu aku tertido so tak makan pun..
Pagi-pagi tu still membuang lagi..

Sabtu malam aku makan 2 biji..
Sebab Sabtu makan dengan banyak nya..hehe..
Biasa la dekat rumah kan..
 Dari pagi ke tengah hari tu memang membuang la..

Ahad malam aku start makan sebiji je..
Hari ni pun bangun lambat..
Belum rasa kesan die lagi..

So far aku rasa benda ni ok la untuk cuci usus..
Tapi yang penting kene amalakan makanan secara sihat..
Minum banyak air dan makan benda sihat..
Banyak kan makan buah..
Kurangkan makan benda masin, manis dan masam..
Paling mencabar bila balik rumah la..
Banyak sangat makanan yang sedap..

2 comments:

  1. Macam tertarik nk try jgk :) cuci2 usus..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Menarik jugak la..tp mkn smnggu sekali pn ok..x pyah tiap hr..nnt crit payah pulak..

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...