Friday, 13 March 2015

Plug & Play Workshop..

Assalammualaikum & Salam Sejahtera..

Semalam aku ada Plug & play workshop..
Last minit aku tau aku kene join..
Sehari sebelum dah petang tu baru bos aku bagi tau aku, aku kene join..
Aku kene tolong team aku je sebenarnya..
Watak kecil je..hehe..
Kene tolong untuk buat MoM dan jaga masa je..
Dari awal aku memang tak pernah involve pun projek ni..
Pernah sebenarnya..
Tapi here and there je untuk aku belajar..
Tapi tak de tanggungjawap dekat mana-mana part pun..

So kesimpulannya, petang Rabu aku tau kene join dan bos aku pesan suruh aku datang awal hari Khamis..
Aku kan masuk ofis pukul 9..
Di sebabkan workshop start pukul 9..
Maka kene datang awal la..

Aku pun plan la nak datang awal..
Nak naik train pukul 748..
Paling lambat dalam pukul 815 aku dah sampai tempat aku..
Sebab selalunya aku naik train 848, paling lambat sebelum 915 dah sampai ofis..
Sebenarnya aku suka naik train waktu ni sebab orang tak ramai..huhu..
Kalau train pukul 800-830 tu ramai giler..
Padat macam sardin..
Nasib baik la company aku ni flexible sikit..

Aku keluar dari rumah 725-730 sempat la beli kueh segala..
Pak cik jual kueh tu siap tegur aku lagi, aku awal..
Sampai dekat station pun macam aku plan..
Tengok orang pun bole tahan ramai..
Sekali ada announce macam train delay je..
Disebabkan aku tak biasa naik waktu tu so aku rilek je..
Bos aku bole pulak call aku pukul 8 tanya aku dekat mana..
Aku dah cuak gak masa tu..hehe..
Alamak aku dah lambat ke..
Sekali bos aku mintak belikan mini oreo je..
Gelak die dengar suara cuak aku..haha..

Sekali nmpak train lega giler..
Bila train dekat..
Hamik ko, penuh giler..huhuhu..
Nak masuk sorang pun tak muat..
Nasib baik la train seterusnya tak lambat sangat dan tak berapa ramai..
Sampai KL Sentral terus laju-laju pegi ATM draw duit..
Duit nak beli mini oreo untuk meeting tak cukup..huhu..
Sudahnya 8 lebih aku sampai ofis..huhu..
Nasib baik la semua ok je..
Sempat jugak la aku makan kueh dengan yogurt..

Workshop ni adalah untuk Ex equipment dan melibatkan banyak pihak..
Melibatkan orang engineering, completion (yard) dan operation..

Untuk duduk sama-sama bincang apa masalah masing-masing dan macam mana untuk improve..
 Apa hakikatnya yang jadi dekat yard dan masa operation..
Walaupun watak aku cuma la untuk catat MoM, tolong boss aku inform department secretary pasal penyediaan lunch, tolong bawak air untuk lunch, inform tea lady buatkan kopi bila kopi habis, tolong tampal kertas masa nak buat workshop, tolong kemas kan bilik meeting bila workshop dah habis..
Tapi dengan watak-watak kecil ni la aku dapat join meeting ni..
So memang antara pengalaman yang sangat berharga untuk kenal dan jumpa mereka-mereka ni dan ada dalam meeting tu untuk dapat input dari dieorang..
 Bila nak buat MoM memang kene dengar betul-betul la kan..
Benda-benda baru tak pernah dengar pun take note, lepas tu cari ke..
Dapat lunch free, lepak dengan dieorang masa lunch borak-borak atau dengar pendapat dan pengalaman dieorang..
Dapay jugak join brain storming session masa workshop..
Sama-sama dengar, discuss dengan dieorang..
Key point nye ialah peluang..

Pape pun dengan drama kelakar waktu pagi..
Kokon-konon stress malam sebelum tu sebab kene buat MoM..
 Takut tak boleh capture..
Masa meeting tu sebab bos aku rilek je..
Aku ingat macam aku tak payah buat pun..haha..
Sekali pagi tadi team mate aku bagi tau aku boleh start buat dah..
Nasib baik la banyak gak aku take note dan ingat lagi..

Team mate aku nak hari Isnin..
Aku just dump je semua yang aku ingat..
Informed die nanti baca dan clarify kan balik apa aku tulis..hehe..
 By end of this day almost siap da..


Memang very looooooooooooog way to go..
Semoga rezeki aku murah untuk semua ni dan diepermudahkan..
AMIN..

1 comment:

  1. walaupon kurang faham...
    tp nmpk agak mncabar n komplicated ni..

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...