Tuesday, 24 March 2015

Lunch Treat - Melur and Thyme & Dolly..

Assalammualaikum & Salam Sejahtera..


Melur and Thyme, Nu Sentral


Melur & Thyme..
http://www.melurandthyme.com/

 Pegi ni sebab farewell Expert Engineer aku sebelum balik Schiedam..
Pada aku makanan die biasa-biasa je..
Mungkin sebab aku order mee goreng mamak je..
Specialty dekat sini itik katanya..
Tapi tak de sape order itik hari tu..
Dekat web tu ada menu..
Aku dengan bos aku siap bungkus sebab tak habis..

Tapi calamari, tiramisu durian dengan Crispy Chili Baby Crab die agak menarik..
Especially baby crab tu, recommended..

Kita orang pegi dekat Nu Sentral..
Dekat KLCC pun ada..
Interior dan dekorasi memang nice and comfortable..
Very cosy..
Boleh refer dekat web tu ye..
Malas nak letak gambar..
Kamera memang tak bawak..

Ada drama sikit hari tu..
Waiter die tertumpah air dekat baju bos aku..
Nasib baik boss aku cool je..
Manager die siap mintak maaf then kitaorang mintak tiramisu durian..
Dapat free..:)

Makan dengan minum untuk 5 orang..
 Plus order 2 set calamari..
Tiramisu durian free..
Total rm26+.++
 Exact value aku dah tak ingat..
Dah lama pegi..

...........................................................................

Dolly Dim Sum, Avenue K

Lunch treat on Friday dengan office mate..
Layan kan je la..
Lagi pun sekarang ni memang prefer makan benda-benda stim ni..:)

Tak de list menu pulak..
Tapi air dengan makanan die nice..
Ada yang kitaorang siap repeat order la..

Yang fail nya bila order chicken wing..
Sebab masa order tak perasan tu under stim..
So yang sampai nya chicken wing stim..
Masing-masing mula-mula tak sabar sebab membayangkan chicken wing rangup macam Domino ke..hehe..
Bila sampai tu selera masing-masing terus merudum..
Tak nak makan..
Aku yang habiskan..huhu..


Dim sum yang nice..
Recommended kalau nak makan dim sum..



Tempat sangat nice, comfortable dan cosy..
Nice view jugak dekat luar..
Tapi sebab kitaorang pegi waktu lunch memang agak panas..
Tambah dengan silau nya..
Sebab bahagian tepi tu dinding dengan atas die kaca je..
Tak de blind ke apa nak cover..
Petang sikit dah redup sikit ok la..
Malam mungkin lagi nice..
Mana tau atas nampak bulan dan bintang..hehe..

FB Dolly Dim Sum..
https://www.facebook.com/dollydimsum/photos_stream

Yang ni total makan dalam rm11+.++ tak silap untuk 3 orang..
Tak ingat berapa banyak kitaorang order..
Yang pasti lebih dari 5..hehe..

Sapa-sape yang berminat boleh la mencuba..:)

2 comments:

  1. hihi,,rezeki,,trus dpt free

    tmpat dia mmg nmpk best n selesa..
    lya x pnh rsa lg dim sum tu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nanti jalan-jalan kala ad kedai bole la try..
      Sekali sekala ubah selera.

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...