Saturday, 7 February 2015

Kanangan Zaman Kanak-Kanak - Part 2..

Assalammualaikum..

Sambung sikit yang Part 1..hehe..
Bila dah menulis macam ni la..
Bukan main panjang lagi..
Kalau tak malas..

Satu yang aku ingat..
Tapi lupa nak tulis dekat Part 1..
Part 1 tu pun panjang sangat..
Gambar pun banyak sabar je la..

Kalau pegi kebun getah aku suka jugak amik daun getah..
Lepas tu letak dalam buku sampai kering..


Daun getah kering..

Satu lagi amik daun setawar..
Letak dalam buku sampai die bertunas..haha..
Pun tak de keje kan..


 Daun setawar..

Family aku pun pernah cuba bela kambing..
Ayah beli kan jugak sekor anak kambing untuk aku dengan kakak..
Nanti bagi la makan ke apa..
Bagi makan biskut lagi..hehe..

Dekat rumah aku pun pernah jugak bela burung puyuh..
So petang-petang kutip telur puyuh dan rebus..
Pernah jugak bela burung..

Fuhhh bertapa full of outdoor activities..
Nak pegang mainan pun tak sempat..haha..

Ni pulak sebahagian dari mainan yang ada dekat rumah aku sebagai hiasan..haha..






Permainan pun boleh jadi perhiasan rumah kan..
Ni pun sebahagian kecil je dari mainan yang ada..
Yang set set tu memang simpan dalam kotak..
Macam set train, construction, set lego dekat air port dll..
Ada jugak koleksi helikopter dan kapal terbang ayah aku..

Macam mana la kalau aku ada anak nanti..
Of course cube bagi yang terbaik kan..

Aku ada aktivit weekend yang best minggu ni..
Sempat berblog ni sebab tengah tunggu orang..

Selamat berhujung minggu..

Sumber

http://norapurplebridez.blogspot.com/2011/10/teaser-diy-purple-project-5.html
http://pena-cikblogger.blogspot.com/2013/11/cyrtandromoea-grandis.html 

3 comments:

  1. banyaknya mainan di jadikan hiasan, kalau kat umah kaknoor dah tak boleh letak ni mainan, ada cucunda yg dah tk duduk diam memang habis berantakan ni haha

    ReplyDelete
  2. kenangan sungguh..esp daun setawar tu..suka kumpul2 dlm buku..smpai berakar kluar kot celah daun

    ReplyDelete
    Replies
    1. tu la kan..lya pn ada knangan smpan daun setawar tu jugak ek..hehe..

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...