Thursday, 29 January 2015

Random - ACV, The Miracle of Fasting & Deodarant..

Assalammualaikum..

Hari ni hari Khamis..
Aku puasa hari ni..
Biasanya nya minggu ni kalau time lunch aku tido je dekat surau..
Malam tido lambat lepas tu banyak keje kot..
Tu yang lemau sangat tu..
Pernah aku tido lena giler sejam waktu lunch tu dekat surau..
Nasib baik la aku kunci jam..
Kalau tak mau terlajak sampai pukul dua atau tiga kot..haha..

Malam tadi pun aku tido sampai mengigau-ngigau..
Room mate aku la yang bagi tau..
Die pun bole pulak melayan aku masa aku mengigau tu..
Die kata aku cakap pasal contractor, vendor la..
Pasal keje sampai terbawak-bawak dalam tido..

Berbalik cerita pasal hari ni..
Lunch hari ni aku tak pegi tido dekat surau..
Tapi pegi beli barang dengan office mate aku..
Maklumlah semalam dah dapat gaji..
Aku pulak memang ada nak beli barang keperluan..

So ke Vita Health Nu Sentral la mula-mula nak beli ACV..
Dah lama habis ACV aku..
Tunggu gaji dulu baru nak beli..
Setiap bulan ada budget untuk beli barang-barang..
Bila budget dah habis sila duduk diam-diam..
Tunggu budget bulan depan..
Disiplin kan diri ye..

So bila dapat gaji ni beli la barang keperluan dulu..
ACV sekarang ada pack biasa je..
Aku beli la yang botol besar terus..
Stok untuk sebulan..
Masa bayar aku mintak pamplet dekat cashier..
Padahal dulu dah dapat..
Entah mana aku campak..
Aku pernah upload dekat sini benefit ACV..
Saje mintak bagi kawan aku baca..

Masa tunggu kawan aku tapau makanan aku baca la pamplet tu..
Tetiba aku ternampak benda yang agak menarik..


Disebabkan aku tengah puasa..
Nampak pulak benda macam ni..
Memang menarik perhatian aku la..
Excited pulak nak baca apa content die..

Maka dah penat buat keje petang tadi..
Aku saja la google..
Jumpa la ni link yang ada buku ni..


Antara yang menarik..

Faster Helps Keep You Healthy and Youthful

Fasting is an effective and safe method of detoxifying the body – a
technique that wise men have used for centuries to heal the sick.
Fast regularly and help the body heal itself and stay well. Give all
of your organs a rest. Fasting can help reverse the aging process,
and if we use it correctly, we will live longer, happier lives. Just
three days a month will do it. Each time you complete a fast, you
will feel better. Your body will have a chance to heal and rebuild its
immune system by regular fasting. You can fight off illness and
the degenerative diseases so common in this chemically polluted
environment we live in. When you feel a cold or any illness coming
on, or are just depressed – it’s best to fast!
 
“Bragg books were my conversion to the healthy way.”
– James Balch
,
M.D.
,
Prescription for Nutritional Healing
 
 Menarik kan..
Aku pun belum baca habis lagi..
Just tengok content je dulu..
Tapi amik yang mana perlu la..
Macam cara nak puasa semua tu sume kita praktis ikut cara kita la..

Pasal puasa ni pun memang barat akui benda yang baik..
Aku pernah share pasal 5:2 Diet sebelum ni kan..
Boleh baca dekat SINI..
 
Balik tadi sambung beli deodarant dengan shower gel dekat Guardian..
Aku memang suka dan sesuai pakai deodarant ni..
 
 
Nivea fresh lemongrass jenis spray..
Botol die ni je warna biru tak silap..
Senang nak carik..
Kalau pakai deodarant warna lain macam tak serasi pulak..
Bau badan jadi bau lain sampai aku sendiri tak suka..haha..

Sape yang nak kawal berat dan saiz badan..
Nak keep healthy boleh la amalkan..
Ada masa, rajin-rajin baca la artikel tu ye..:)

6 comments:

  1. dpnd pd body kn react dgn deodorant.. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. aah la..ad yg ok ada tak..tak semua sesuai..

      Delete
  2. assalamualaikum mila,kaknoor singgah follow tertarik baca kisah puasa ni, mmg bagus puasa ni cuma kdg kita je yg jarang dan tk sanggup nak buat,boleh praktis utk ksihatan kita jugakkan

    ReplyDelete
    Replies
    1. Waalaikumsalam kak noor..tu la bgus puasa ni..hrap istiqamah la nak amalkan..

      Delete
  3. lya pakai rexona aje.. n smelly no more..sbb mmg x suka pakai y ada bauan.. hehe

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...