Sunday, 11 January 2015

Dermaroller System 1.0mm

Assalammualaikum..

Aku baru sampai dari kampung..
Sementara ingat ni tulis je la entri ni..
Nanti tertangguh lupa tak pun malas..

Aku tau barang ni dah sampai lama dah..
Tapi aku balik kampung kan 2 minggu sekali..
So balik ni baru amik..


Parcel dari GDex..
Tak de da bubble wrap lagi..
Tapi barang tetap sampai dengan baik..


Micro Needle Roller System..
Ada 540 needles..


Saiz-saiz dermaroller yang ada..



Sama macam sebelum ni..
Ada instruction..


Info tambahan dekat belakang kotak..
Sebelum ni aku guna 0.50mm 540 needles..


DR aku yang baru..

Excited nak guna masa tu jugak..
Dah bukak amik gambar semua ni terus pegi basuh muka pakai mask..
Lepas tu terus golek-golek muka..

Tajam lagi 1st time guna..
Aku pun best je golek-golek dekat muka..
Rasa macam urut-urut muka je..
Tapi dah lepas tu rasa la mencucuk-cucuk die..
Macam biasa..
Aku tak buat sampai berdarah pun..
Setakat merah je la..

Lagi panjang jarum die ni aku rasa muka aku lagi merah..
Mencucuk pun boleh tahan..
Lepas biar satu malam..
Pagi tadi merah-merah jugak lagi..
Basuh muka dengan ais sikit segar sikit muka..
 Petang tadi aku ok je keluar dengan Haziq dengan pegi rumah Hawa..
Biasa la aku..
Tak de hal la keluar kalau muka merah ke apa..hehe..


 

Harga untuk DR aku ni..

 Masa mula-mula aku carik ni sebab adik aku pun guna..
Adik aku yang lelaki ye guna ni..
Kadang-kadang aku call die tanya die, die kata ok je guna..
Tapi die ada satu je..
So aku saje je la kadang-kadang tu carik..

Sekali ada aku jumpa orang jual dekat FB..
Die jual yang 0.50mm dan 1.00mm..
Aku ada tanya-tanya die..
Die recommend untuk yang parut jerawat better guna 1.00mm..
Die bagi harga sekali dengan promotin akhir tahun lepas..
Lepas tu aku saje la carik-carik..
Akhir sekali aku jumpa harga dekat Groupon lagi mura..
So aku beli je la dekat Groupon..

Kene rajin mencari la..
Kalau buka dekat Groupon pun dekat online shop lain pun ada jual..
Kadang-kadang dekat FB pun ada jual..
So selamat ber roller la ye..:)

12 comments:

  1. hihi.. lya x pernah tahu menahu psl mde ni

    ReplyDelete
    Replies
    1. kalau nk try bole la..
      tp kalau kulit ok xpyah buat pape pun..
      maintain jg je..

      Delete
  2. Naniey belum upgrade lagi. Masih duk gne 0.5mm lagi. Mesti lgi efektif kan gne yg lagi pjg jarum :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lg efektif guna 1.0mm..rasanya sbnrnya ptut guna yg pnjng dlu..then baru guna yg lg pendek..didie hr tu pn start dkt 0.5mm..skrng guna 1.00mm..nnt da ok skit baru guna 0.5mm balik kot..

      Delete
  3. Akak berkesan ke dermaroller ni... sya ada parut berlubang yg mcm kawah... sedih sya akak....

    ReplyDelete
    Replies
    1. So far ok..tp kne cara dan precaution la..

      Delete
  4. Awak ada masalah apa ya? Awak guna derma roller ni untuk apa and berapa lama awak nampak kesan perubatan dekat kulit awak???

    ReplyDelete
    Replies
    1. masalah kulit berlubang diesbbkn parut jerawat..guna utk kurng kn parut dan selepas sekali atau 2 kali guna dah nmpk kesan pd kulit..

      Delete
    2. Ohh, so skrg parut berlubang dah rata la,,,???

      Delete
    3. Masih ad parut lg..tp better dr sebelum ni..kalau sblm ni parut tu dalam ni kedalaman die dah kurng sikit..

      Delete
    4. Ohhh cm tu, mase awk pki 0.5mm ada perubahan juga lah kat parut berlubang?

      Delete
    5. ad..masa mula2 mmg sy pkai 0.5mm..1st atau 2 kali pkai dah nmpk prubhan..

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...