Wednesday, 21 January 2015

Demam Denggi dan Mata - Part 2..

Assalammualaikum..

Ingat tak aku pernah cerita pasal demam denggi dan mata sebelum ni?..
Kisah room mate aku yang kene demam denggi sampai effect mata die..
Kalau nak baca balik boleh la baca dekat SINI..

Jumaat lepas room mate aku dah pegi check mata die..
Tapi tak de perubahan sangat..
Masa check Dr. kata darah dekat mata makin ok..
Tapi tahap penglihatan die masih teruk lagi..
Maksud nya penglihatan die masih kabur lai..
So ada appointment Jumaat depan pulak lagi..
Selain masalah tompokan darah yang halang penglihatan mata die..
Ada jugak bengkak dekat mata die..
Next appointment nak pantau lagi dan check urat mata..
Setakat ni Dr. kata memang amik masa nak sembuh..
Mungkin 5 6 bulan..
So memang ada regular appointment la untuk pantau mata die..

Macam mana kualiti pandangan die sekarang?..
Mengikut apa yang room mate aku share dengan aku..
Kualiti pandangan die sekarang adalah macam diabetes vision..
So aku pun google la..

 
Macam sebelah kanan tu la..
Hitam-hitam tu adalah tompokan darah yang ada dekat mata die..
Tompok-tompok tu terjadi sebab ni..
 


Dan agak kabur sebab bengkak dekat mata..
So mungkin imej tak jatuh betul-betul dekat tempat yang sepatutnya..

http://2.bp.blogspot.com/-WZaPZ8cMbGI/Ur0iIpQq44I/AAAAAAAAAEc/nwBpjoVLenM/s320/hyperopia.jpg

So kalau boleh jaga la kebersihan persekitaran kita dengan baik supaya boleh elakkan nyamuk denggi membiak..
Seterusnya kurangkan risiko kita untuk kene demam denggi..
Aku pun baru tau effect demam denggi dekat mata ni..
Dan semoga apa yang aku kongsi ni bermanfaat dekat orang yang baca..

Kalau ada salah silap pasal info ni boleh share ye..
Aku ni memang tak de back ground medic..hehe..
Semoga room mate aku cepat sembuh..AMIN..

2 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...