Saturday, 24 January 2015

Cara Letak Facebook Badges dekat Blog..

Assalammualaikum..

Alang-alang aku dah promote page tadi..
So aku pun decide la untuk letak link page tu dekat blog ni..
Senang nak promote..

Aku selalu tengok orang letak link facebook dekat blog..
Tapi tak tau macam mana..
Maka google la..
So dah berjaya aku pun nak share la macam mana nak letak link tu..

 

  • Macam aku pilih Page Badge..Kalau korang nak share FB korang sila la pilih Profile Badge..Bila klik akan keluar page ni..So pilih la medium yang korang nak share..Macam aku pilih Blogger la..

  • Once klik Blogger.. Korang akan ke page ni..Kalau ada nak edit ke apa edit la..Macam aku terus klik Add Widget je..
 
  • Lepas klik Add Widget die akan direct korang ke layout blog korang..So ikut korang la nak arrange macam mana dekat blog..

Arrange dan preview la..
Dah happy so badges tu akan ada dekat blog korang..
Senang kan..
Happy trying..:)

Sumber:

1 comment:

  1. dlu-dulu lya letak..dah 3 thn kot buang..sbb dpt byk sgt request ..lg2 daripada y mgarut-ngarrut..

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...