Tuesday, 23 December 2014

Uptown Damansara - Air oh air..

Assalammualaikum..

Saje nak share short entri pengalaman aku..
Kisah nya balik keje tadi aku keluar dengan en.bf..
Macam biasa weekday memang akan keluar dengan die pegi makan sama..

 So balik dari ofis tadi aku terus pegi Subang Jaya..
Aku datang sana sebab nak makan dekat tempat lain..
Kalau tak hari biasa aku memang akan makan dekat area rumah aku ni je..

So aku balik awal tadi..
Bukan sengaja nak balik awal..
Tapi masa tu semua orang dah balik..huhu..
Tak kan la aku pulak tetiba nak rajin sangat nak stay kan..
Orang yang biasa balik pukul 7 pun dah cabut awal..
Maka aku pun balik awal la..

Cerita pasal keje..
Minggu ni dekat ofis memang dah lengang..
Mostly dah start cuti Krismas dari minggu lepas lagi..
Bila ramai boss tak de ramai jugak la yang cuti..
Bila boss tak de, nak buat decision pun susah baik la cuti kan..
 So ramai yang cuti sampai tahun baru..
Aku yang sayang cuti ni amik cuti sehari je Jumaat ni..

So 3 hari ni banyak jugak la benda..
Tapi pagi ada project update dengan boss aku then die share planning project untuk tahun depan..
Bukan main bersusun lagi projek tahun depan..
Manhour pun bole tahan..
Lepas tu petang meeting dengan vendor..
Jadi tak cuti ni boleh la siapkan keje..
Tahun depan projek bersusun..

Naik KTM sampai Subang Jaya maka ke Uptown Damansara la kitaorang..
Nak try western dekat Lanun pulak..
Dulu try dekat Yazid kan..
Dah try dekat 2 tempat ni aku rasa dekat Yazid lagi kene dengan tekak aku..

Tapi yang drama sikit tadi pasal air..
Aku order carrot o suam dan en.bf order nescafe ais tak silap..
Masa die hantar terus bayar..
Mula-mula die kata rm6..
Bila en.bf kata 'hah' macam terkejut die cakap rm7 pulak..
Aku pun dah pelik la masa tu..
Aku tanya air aku berapa harga die?..
Die kata rm5..
Air gelas biasa je kot..

Aku terus la tanya apahal mahal sangat?..
Macam harga nasi goreng pulak..
Die macam blur blur je..
Memang aku tak puas hati la..
Tak logik giler aku rasa..
Lepas tu en.bf bagi die rm6 je..

Masa ni bengang jugak lagi..
Dah lama sikit aku nampak die hantar air ada dekat meja tak jauh dari meja kitaorang..
Aku dengar total untuk 3 air rm9..
Budak tu tanya harga air tu..
Yang gelas kaca sama dengan gelas en.bf die sebut rm2..
Yang gelas sama dengan aku, air buah rm7..
Kalau kira dalam rm3.50 1 gelas..

Masa ni en.bf terus bangun pegi dekat gerai die..
Pegi tanya die kat air aku tu rm4..
Mintak menu harga air tak de..
Sebab tu la die pakai sebut je berapa harga yang die suka..

Tu pasal la air carrot o suam aku tu selamba je die sebut rm5..
Nasib baik bagi rm6 je..
 Ini pun aku rasa air aku tu tu tak de la rm4 pun..
Aku pernah makan ABC pun rm3.50 je baru..
Masa beli ABC ni memang ada harga die tampal depan kedai..

Moral of the story..
Lepas ni order la sendiri air dekat gerai yang harga air die terpampang..
Kalau order dekat meja pun mintak menu yang ada harga..
Kalau order dekat meja lepas tu die hantar dekat meja..
Memang die main sebut je la berapa harga yang die suka..
Kalau nak order air dekat meja tak de menu order air suam je..

Betul ke harga die memang macam tu?
Sebab aku jarang sikit makan dekat sana..
Atau memang sesuka hati die je..

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...