Saturday, 8 November 2014

Weekend - Before I go to Sleep..

Assalammualaikum..

Semalam adalah hari berjimba dengan en.bf..
Mula-mula nak jumpa die hari Jumaat malam..
Tapi sebab hujan..
So cancel la..

Aku sampai KL Jumaat malam..
Sampai KL Sentral masuk ofis kejap tinggalkan PPE..
Aku bawak balik coverall je untuk basuh..
Sebelum balik tu aku pegi KFC KL Sentral..
Tengok queue macam panjang dan ramai orang je..
Aku naik pegi KFC dekat Nu Sentral..
Tak ramai orang pun..
So ber dinner sorang-sorang la..

Sampai rumah aku terus kemas-kemas barang dan membasuh baju..
Basuh baju yang memang sedia ada tak basuh sebelum pegi..
Lepas tu basuh coverall dengan back pack..
Balik tu aku tengok housemate aku tengok ASK..
Aku pulak lepak dekat bilik je la..
Tranfer gambar, mandi, tertido..huhu..
Pagi tu bangun tengok lampu tido dah off..
Tapi laptop tak shut down pun..

So Sabtu bangun tu aku sarapan, lepak depan tv jap sambil online..
Lepas zohor en.bf datang amik dekat rumah..
Ke Keramat la kitaorang..
Macam biasa nak park dekat Jelatek sebab nak pegi KLCC..
Lagi pun nak jumpa Jie kejap nak pass barang..
Die nak pegi Terengganu..
Yang pelik nya..
Sekarang ni dekat parking tu dah kene bayar sekarang..
Sebelum ni pegi tak pernah pun kene bayar..
Lepas jumpa kitaorang park dekat luar tu je..
Tak kene bayar pun..

Masa nak pegi LRT tu aku nampak ada orang jual benda goreng-goreng ni..
Sempat singgah beli keropok lekor, goreng pisang dengan tempe goreng..
Sedap-sedap semua tu..

Motif nak pegi jalan hari ni tak de nak beli barang pun..
Nak tengok movie..
Sebelum keluar tu dah usha movie apa yang ada..
Dah tanya-tanya orang..

So sampai tu terus pegi book tiket..
Ramai gak orang dekat TGV..
Kitaorang jarang tengok wayang dekat TGV..
Biasa pegi GSC..
Yang sebenarnya memang jarang tengok wayang..haha..

Masa survey tu..
Hadi ada bagi tau pasal movie Intersteller..
Aku dah la tak berapa suka cerita macam tu..
Malam sebelum tu ada baca Redmummy tulis pasal movie Before I go to Sleep..
Then ada kawan aku bagi tau pasal movie The Cage..
Macam best je masa die bagi tau pasal The Cage tu..
 Tapi tengok The Cage tak de..
En.bf macam nak tengok Ouija..
End up tengok Before I go to Sleep..hehe..



Dekat TGV ni ada prefer seat dan normal seat pulak..
Nampak sangat tak selalu tengok wayang nye..
Prefer seat rm18, normal rm16..
Sebab kan masa beli tu banyak gak kosong lagi..
Amik normal je..

Lepas tu pegi makan dulu..
Ke KFC lagi..
Melayan en.bf nak makan KFC..huhu..
Siap beli mini bucket lagi untuk Bombay..
Ada 5 ketul..
Konon die nak makan 3 aku dua..
Sekali aku yang makan 3 ketul, die yang makan 2..
Nasib baik la aku makan bahagian tulang..
Die makan bahagian isi..
Tu yang muak..
Mana la tak naik, die je yang maintain kurus..huhu..
Lpeas makan terus pegi tengok wayang..

Ok jugak la cerita die..
Tapi awal-awal tu slow jugak la..
Siap ada orang tido siap berdengkur dengar 1 panggung..hoho..

Habis tengok movie pun dah pukul 8 tak silap..
Lepas tu jalan-jalan la kejap..
Pegi Watson beli cotton bud..
Jalan-jalan tengok pakaian..
Jalan-jalan dekat I wanna go home..
En.bf ada nak beli seliper..
Tapi pegi iPANEMA pilihan tak berapa banyak pulak..
Ada pegi kedai lain yang die suka, tak de saiz pulak..
Dah teruk sangat seliper die..
Dah lebih setahun pakai..

Aku ada nak tengok barang lagi..
Tapi kedai dah nak tutup..
Dekat nak pukul 10..
Besa pegi macam banyak jalan sebab tak tengok wayang..
Tak beli apa pun semalam..
Banyak jalan-jalan membakar lemak je..hahaha..
Balik tu singgah makan depan Texas Instrument lepas tu terus balik..
 
Hari ni pulak memang melepak dekat rumah je la..
Esok nak keje..
Lagi pun nak tengok AF malam ni..
Sape jadi Juara ek..
 

2 comments:

  1. Lya slalu bwk asya tgk filem animasi. Biasa kat TGV je la. Lagi suka TGV drp GSC dr segi sound effect. Insyallah jumaat ni nk banje asya tgk big.hero

    ReplyDelete
    Replies
    1. yeke..tp seat die rasa mcm kurng best bnding GSC..ke perasaan je..hehe..ad asya kene layan die la kan..sy x suka cerita animasi, fiksyen ke..huhu..

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...