Tuesday, 18 November 2014

Pepijat Katil - Ini Pengajaran untuk Semua..

Assalammualaikum..

Jam menunjukkan pukul 1.08 malam..
Baru lepas mandi lepas jadi buruh kasar..

Kisah ni memang pengajaran untuk semua..
Tak de niat pape pun..

Aku duduk bilik ni dengan seorang roomate aku..
Die dah duduk rumah ni lama jugak..
So masa aku masuk pun memang dah ada tilam, katil, almari semua..
Katil ni katil 2 tingkat..
Aku tido dekat bawah..
Dulu die pun tido dekat bawah..
Sekarang ni die selalu tido dekat atas..

Aku sejak akhir ni tukar posisi kepala aku..
Sebab macam silau dengan lampu dekat luar..
Sejak tukar posisi aku selalu rasa gatal dekat badan..
Kadang-kadang terjaga malam sebab gatal..
Tengok-tengok tilam rasa macam biasa je..
Pernah tanya roomate aku tu pasal toto yang lapik tilam..
Toto tu tebal so memang tak bole nak basuh..
So hantar dobi je..
Aku pun ok je lah sebab barang die kan..
Karang aku memandai tak pasal pulak..

Kisah ni bermula dari semalam..
Rumet aku ni memang tak de minggu ni cuti..
Aku rasa macam tak sedap hati je pasal gatal tu..
Sekali aku cek la dekat bucu katil ada terlipat sikit..
Nampak macam ada serangga..
Banyak pulak tu..huhuhu..
Dekat bahagian kepala aku tidur sekarang..
 
Memang aku dah rasa tak best..
Lepas tu aku teringat pasal pepijat..
Aku tak pernah dengar wan dengan mak aku cerita pasal kakak aku gatal-gatal dekat rumah sewa die..
Then cakap pasal pepijat..
Aku memang tak pernah tengok atau kene..
So memang tak kenal la..

Disebabkan rasa tak sedap hati aku pun google la..
Alamak macam sama je dengan binatang yang aku nampak tadi..huhu..
Sumpah geli, meremang giler..
Terus aku cek dekat toto tu..
Buka setakat ada dekat situ je..
Ada jugak lagi dekat bahagian lain..
Oh tidak..

Aku pulak cuak giler terus angkat toto tu kibas-kibas dekat toilet..
Then buang-buang..
Macam tak berjaya je ni..
Terus aku lipat letak dekat atas lantai hujung sekali je..
Memang aku tak lena tido malam tadi..
Dalam kepala aku memang dekat cadar, lapik tilam dengan tilam ni ada kemungkinan yang sangat tinggi untuk ada..huhu..
Tapi pasrah je la..
Aku siap lapik dengan cadar aku lagi..
Rasa memang teruk giler..
Agrhhh kenapa aku kene ada masalah ni sekarang..

Pagi tu pun memang aku semak je..
Rasa nak pindah je..
Dalam hati aku fikir macam mana nak settle kan toto tu..
Sampai ofis pagi tadi terus aku google macam mana cara nak mengatasi masalah ni..
Ada aku baca guna bahan kimia, daun durian belanda dan daun pandan..
Aku siap tanya office mate aku kalau ada daun-daun tu dekat rumah, mintak dieorang belikan la..


Dekat ofis tadi aku ada try call room mate aku..
Tapi memang tak dapat dihubungi..
Terus masuk voice mail..
So malas nak tunggu aku balik kejap lepas tu aku siap balik awal sebab nak hantar toto tu pegi dobi..
 Kalau ikut kan hati aku memang aku nak buang je toto tu..huhu..
 Lepas tu aku terus pegi ofis en.bf. sebab nak pegi makan..
Tapi memang kene carik ubat untuk benda ni..
Mau aku tak tido malam ni..
Mula-mula pegi Kip Mart..
Carik-carik tak jumpa pun..
Nak masuk kereta tu nampak ada farmasi..
Try je lah masuk..

Masa orang tu datang tanya nak carik apa..
Cakap nak penghapus pepijat katil..
Sekali ada..

So ni la yang aku beli tadi..



Harga die rm29.90..
Ada bau original dengan Lavender..
Lavender tu bau die wangi la..
Tapi aku pilih yang original..
Wangi ke tak bukan masalah..
Yang penting banteras..

Balik tu memang aku terus operasi la..
Sembur sana sini..
Dekat kain pelapik ni pun ada jugak rupenya..
Sembur habis-habisan..
Nasib baik aku tengok-tengok dekat tilam tak de..
Cadar aku mesin..
Mula-mula beria jugak aku sembur dekat cadar..

 Lepas tu aku tengok ada bantal-bantal roomate aku yang die letak dekat bawah..
Aku mula-mula malas nak usik barang orang..
Tapi demi nak membanteras kan..
Sekali ada dekat bucu-bucu bantal dengan sarung bantal..
Dekat selimut yang die jarang guna pun ada sikit..
Arghhh stress lagi..
Aku pun sembur, sembur dan sembur la..
 Lepas tu aku campak dekat atas je..
Adoi tak pernah basuh sarung bantal dengan ke..huhuhu..

Kalau ada jumpa memang aku sembur la..
Tapi bantal, barang die dekat atas aku tak usik pun..
Sekali aku ternampak bantal busuk die..
Aku pun amik la tengok..
Sekali amik ko..
Dekat situ la paling banyak aku rasa..
Sarng paling utama kot..huhu..

Korang banyang kan..
Bantal busuk die tu jenis yang macam bantal peluk..
Tempat cerut dekat atas dan bawah tu kain die macam berlipat-lipat kan..
Dekat situ la yang paling banyak..
Aku mampu sembur, sembur dan sembur je la..
Serius banyak kali giler aku sembur..
Dan sangat banyak..
 Aku memang stress giler masa ni..

Bantal busuk, bantal peluk kot..
Punya la peluk beria tak perasan ke tempat membiak binatang..
Masa tido tak gatal ke..
Tak pernah basuh ke..
Memang aku terus call en.bf..
Aku stress giler..
Aku cakap dekat die..
Kalau dekat tilam ke aku bole jugak la terima kalau tak perasan..
Tapi dekat bantal busuk peluk sendiri kot..huhuhu..
So memang banyak dan berulang-ulang la aku sembur..
Aku cek la jugak dekat bantal peluk aku, bantal aku..
Alhamdulillah tak de..

Aku bukan apa..
Aku memang basuh setiap minggu kot..
Dekat sini kurang rajin sikit pun tapi selalu jugak la basuh..
Kalau dekat Kemaman dulu setiap minggu aku hantar dobi..huhu..

Sampai nak habis la sebotol ni aku dok sembur-sembur dari tadi..
Memang die buat aku rasa nak pindah je..
Ni pun aku rasa ada je lagi..huhu..
Nak tido pun tak tenang tau..hukhukhuk..

Dah sembur segala tadi aku sapu bilik, mop semua..
En.bf masa aku bagi tau pagi tadi pun bising..
Pengotor sangat je sampai katil berpijat segala..
Room mate aku ni nurse..
So aku assume tahap hygine die agak tinggi la..
Tapi nampak macam tak je..

Kalau teringat memang aku rasa geli dengan meremang la..
Siot betul la..
Rasa nak pindah je..
Ni la yang aku tak suka duduk dengan orang ni.. huhu..
Tolong la doakan masalah ni cepat selesai ye..

2 comments:

  1. huhu..tula xbest kalo jns roomate x jaga kebersihan kan.. xkan nk harap kita je..jd berksesan la ubat ni ye??

    ReplyDelete
    Replies
    1. entah la..xfaham..huhu..tu la ssah dduk dgn org ni..lg yg tak sekepala..huhu..ubat ni tak pasti la..sbb officemate kata kalau masalah ni panggil pest control je..

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...