Friday, 7 November 2014

Away - Mutiara Johor Bharu..

Assalammualaikum..

Lama menyepi kan..
Minggu ni, ni la 1st entry aku kan..
Tak pe lah layan kan je la..

Minggu ni macam biasa la keje..
Sibuk jugak la..
Lagi untuk beginner macam aku ni..

So minggu ni aku away dari ofis ke johor..
So aku nak share hotel yang kitaorang menginap..

Kitaorang duduk dekat Mutiara Johor Bharu..
Hotel ni strategik..
Dekat area hotel yang aku selalu pegi jugak..
Dekat dengan KSL..
Akses bagus jugak sebab dekat dengan mall semua..
Sebelah kiri hotel tu memang ada mall dengan restoran semua..


 Toilet die simple je..
Toiletries die ok jugak la..
Ada sikat, berus gigi dan ubat gigi, sewing kit, shampoo, shower gel..
Tapi kitaorang tak guna pun..
Guna barang sendiri je..
Cuma aku ada amik sewing kit dan sikat je bawak balik..


Bath tub dan shower..
Masa dinner, borak-borak dieorang kata dieorang tak suka sangat shower macam ni..
Ada step kan..
Hazard katanya..


Biasa la toilet bowl..
 

Bilik deluxe twin..
Aku duduk share..
Yang lain manager, senior duduk satu bilik sorang..
TV ok jugak la ada banyak channel jugak..
 Ada channel basic Malaysia, Singapore, ada sports dan fox kalau nak tengok movie..
Dekat dalam drawer dekat desk ada hair dryer..
Dekat belah kiri ada coffee section ada la basic macam biasa..
Ada kettle, tea, gula, nescafe untuk buat air..
Ada air mineral..
Dah bawah tu ada peti sejuk..
Ada la air tin dalam tu, air mineral dan 1 bungkus coklat..

Suis semua dekat sebelah katil..
So ok la senang nak bukak tutup lampu..
 

Wardrobe pun besar..
Tapi bukan guna sangat jugak pun..

Kitaorang dah sampai pun petang..
Check in, lepas tu naik bilik letak barang semua..
Lepas tu turun untuk dinner..

Kitaorang pegi dekat Chinese Restaurant..
Meisan Szechuan Restaurant..
Aku ni memang jarang makan dekat tempat-tempat macam ni..
Tapi dekat sini aku bole kata makanan die agak sedap la..
Masing-masing order jus buah dan lemon tea, dan green tea untuk minuman..
Order nasi, itik, ada kulit itik yang die balut, sup, sayur dan ikan sweet sour..
Itik tu sangat sedap..
Lembut dan ber jus..
Ikan pun ok..
Sayur dengan kulit itik yang die balut tu memang superb..
Sorry la tak de gambar, specific nama untuk menu yang aku sebut dan harga..
Sambil makan borak-borak..
Service pun bagus..

Lepas makan naik bilik..
Mandi, lepas tu bergayut dengan gemuk..
Aku memang blur je masa nak pegi ni..
Sempat call Hendry la sebelum pegi tu..
Tapi die pun dekat kapal tak de turun..
Nak turun pun boat mahal..
Dah sampai Johor ingat gemuk..
Tapi die pun ada hal malam tu..
Tak sempat jumpa pun..
Die call aku je..
Next time mungkin..

Lepas tu aku layan tv jap cerita Fantastic 4 tak silap..
Layan cerita dekat Suria jap..
Orang dekat katil sebelah memang dah selamat la belayar dalam mimpi..
Lepas tu aku pun tido..
Esok dah kene bangun awal nak ke jeti..

Harga hotel aku tak pasti..
Company dah arrange kan..
Lagi pun tak silap aku company aku pun ada corporate rate dekat hotel ni..
Sebab kalau pegi Johor memang akan duduk sini..
Untuk dinner yang best tu pun manager aku bayar..
Tapi tak silap dalam 3++.++ untuk 4 orang..

Best jugak la hotel ni..
Cuma aku memang tak sempat nak explore sangat la..
Tapi chinese restaurant tu aku recommend la..
Especially itik, kulit itik dan sayur die..

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...