Sunday, 9 November 2014

ANTIMOS - Pencegah Nyamuk..

Assalammualaikum..

Keluar semalam memang selain nak beli cotton bud yang dah habis nak beli ubat nyamuk jugak..
Sebenar nak beli deodarant jugak..
Tapi ada lagi..
Tunggu dulu la nanti baru beli..
Yang 2 tu memang nak beli sebab dah habis..
So beli cotton bud Watson rm1.90..
Ubat nyamuk tak kan la beli dekat KLCC jugak kan..huhu..

Masa dekat Keramat tengok dekat 7E ada refill untuk yang liquid dan ubat nyamuk yang aku tak biasa tengok..
Lagi satu ada ubat nyamuk lingkar tu..
Yang tu tak sesuai untuk bilik..
Kalau guna nanti habis pakaian bau asap..huhu..
 
Aku nak beli yang macam ni sebenarnya..

Biasa guna yang macam ni je..
Sekali carik tak de..
Dah la dah pukul 11 lebih masa tu..
Kedai runcit pun dah tutup..

Sebelum balik tu last choice singgah 7E dekat rumah aku je..
Pun tak de jugak yang aku cari..
Ada lebih kurang macam dekat 7E sebelum ni je..

Macam mana pun kene beli jugak sebab dekat rumah ni banyak nyamuk..
Banyak nyamuk tu satu hal..
Lagi menakutkan dekat area rumah aku ni pun banyak kes denggi..
Kadang tu dah pasang ubat nyamuk elektrik tu pun tetap ada nyamuk..
Tak makan saman lansung..
Pernah je habis kaki dengan tangan banyak bintik-bintik kene gigit nyamuk..
Paling bosan malam-malam terjaga sebab nyamuk semak dekat telinga tak pun terjaga sebab gatal kene gigit..

Tengok-tengok apa yang ada..
Tetibe nampak ni macam menarik pulak..


1st time jumpa n beli..
ANTIMOS Pencegah nyamuk..
Harga die rm 10.50..
Kalau dekat tempat lain aku tak tau la berapa harga die..


Dalam kotak tu ada 2 rupenye..
Aku baru guna 1 je..


Ada info sikit pasal benda ni..
Setiap satu tu berkesan meliputi ruang seluas 100 kaki persegi dan boleh tahan selama 600 jam pada suhu bilik biasa..
600 jam tu dalam 25 hari..


So aku bukak penutup die dan letak bawah katil..
Alhamdulillah malam tadi tido tak pulak terjaga kene gigit nyamuk ke..
Ke aku yang tido nyenyak sangat tak tau la..

Benda ni bau serai..
Disebabkan bilik aku tak besar sangat..
Kalau baru masuk bilik tu bau jugak la..
So waktu siang aku tutp balik..
Kiranya bukak penutup tu waktu malam je..

Ada yang pernah try?..
Bole share pengalaman..
Kalau nak cuba pun bole try..

4 comments:

  1. So mmg menjadi la ye?? Blh cuba jugak. Atleast dpt jimat letrik. Lya pom pkai ubat nyamuk mcm y atas tu gak.

    ReplyDelete
    Replies
    1. boleh try la..tp malam tadi ada nyamuk lagi..siap bangun sembur dengan shieldtox..huhu..

      Delete
  2. Dah cuba haritu mula2 je berkesan hr ke 2 guna hampeh beli kat speed mart rm9 haritu

    ReplyDelete
    Replies
    1. tu la..sy pn rasa mcm tu jgak..awal2 tu mcm ok..lpas tu ad nyamuk blik..terus bukak 2 2..skrng dah pndah rmh xde nyamuk da..hehe..

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...