Sunday, 19 October 2014

Apam Tradisional

Assalammualaikum..

Hari ni tengok mak ada masak ni..
Rasanya mak bawak pegi kenduri..
Sebabnya aku nampak setalam mak masak..
Tapi tak banyak sangat dalam bekas ni..


Sebelah bekas warna putih tu kelapa parut..
Makan dengan apam ni..
Ni apam gula anau tak silap..

Susah jugak nak jumpa kueh-kueh tradisional macam ni sekarang..
Orang-orang muda macam aku ni pun tak berapa pandai buat kueh-kueh macam ni..
Lagi ramai yang pandai buat makanan modern macam cheese cake, tart, puff la banding kueh-kueh macam ni..huhu..

Dulu aku tak de lah suka sangat apam ni..
Sebab mak selalu buat dulu..
Ni memang mak dah lama tak buat..
Bila nampak tadi dah berapa ketul la aku makan..
Aku ni memang tekak tradisional dan makanan kampung ye..

2 comments:

  1. This is my favourite...masa kenduri kat johor selalu ada ini.
    sedap seh..

    ReplyDelete
    Replies
    1. thanks singgah sini alialisa..
      dulu masa kecik-kecik tak suka pun..tp skrng ni bila jumpa bukan main lg makan..

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...