Wednesday, 17 September 2014

Welcome Back to Industry..

Assalammualaikum..

Sekarang ni duk berfikir-fikir lagi..
Mungkin jugak aku dah dapat jawapan..

Sejak habis intern banyak kronologi pasal kerja yang aku share kan..
So lepas ni no more intern or practical punya cerita la..
Alhamdulillah semua nya baik-baik je..
Macam aku cakap sebelum ni..
Beberapa tahun kebelakangan ni memang banyak mengajar aku..

Sejak habis dan ada dua tempat yang berpotensi untuk aku pegi tu..
Aku memang tak putus-putus berdoa semoga Tuhan tu bantu aku buat keputusan..
Memang susah nak buat keputusan..
Sebab tu lah aku berfikir sampai sekarang..

Mungkin jugak Tuhan tu dah tunjukkan apa yang terbaik..
So belajar la redha dengan ketentuan..

Hari Isnin hari tu SV aku ada call kan..
Die bagi tau tengah process..
Mungkin ambil masa lambat sikit..
Sekali tengah hari tadi aku dapat call dari person in charge..
So die ada brief sikit apa yang dieorang offer..
Aku pun ada tanya sikit-sikit dan mintak draft contract..
Aku nak review dulu..
Bila die tanya aku bila nak start aku bagi tau aku nak go through dulu contract tu..
Dekat email tu pun die ada explain roughly job scope aku nanti..

So hari ni aku baca la dulu..
Fikir baik-baik..
Esok mungkin aku akan inform SV aku dulu..
Discuss sikit apa yang patut..

Aku ada call company 1 lagi..
Nak tanya beberapa info..
Tapi person in charge tu ada training pulak..
Available pun hari Jumaat..

Aku memang dah agak redha la..
Mungkin dekat tempat ni yang terbaik untuk aku..
Bila aku tanya pendapat mak..
Die pun suruh aku fikir mana yang paling baik..

Mak pun suruh tanya en.bf..
Die dalam field yang sama..
Kadang-kadang susah nak bercakap dengan orang bukan dari bidang yang sama ni..

Petang tadi pun keluar pegi minum kejap dengan Hendry..
Die pun galakkan aku pegi tempat ni..
Ni pun salah sorang advisor..
Sambil makan roti tisu yang aku teringin..
Sebab hari tu pegi dengan en.bf makan maggi goreng je..
Tak muat dah space untuk roti tisu..
Hari ni pegi sana perkena roti tisu..

Aku pun ada tanya ex officemate dulu..
Pun recommend aku kembali..haha..

Mungkin rezeki aku memang dekat sini..
Tak payah interview ke apa..
 Dekat email tadi pun die kata ex manager aku mintak aku start as soon as possible..
Kalau discuss dengan SV aku esok ok..
Contract pun ok..
Insyaallah Isnin aku start la..

So tamat la kisah aku sebagai student..
Dah selamat kembali berkerja..
Puas jugak la cuti duduk rumah 2 minggu ni..
Mengumpul kekuatan untuk kembali berjuang..hehe..

Alhamdulillah Tuhan permudahkan semua nya..
Bulan depan tetap kene pegi Terengganu untuk present..
Tak buat preparation apa pun..
Report pun tak siap lagi..
Kene buat slide..
SV evaluation form pun dekat KL belum bagi SV aku isi lagi..

Sementara cuti ni pun aku ada fikir benda untuk improve kan keje aku lepas ni..
Mungkin patut tulis dan apply nanti..
Dalam contract tulis design aku as Electrical Engineer..
So welcome back to the industry..
Of course la bila kerja memang sangat bersemangat..
Sangat banyak untuk aku belajar dan explore..
Semoga Tuhan permudahkan semua nya berkaitan kerjaya dan hidup aku..

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...