Thursday, 4 September 2014

Perkongsian & Inspirasi..

Assalammualaikum..

Entri ni sekadar coretan peribadi..
Harap ia ringkas tetapi padat..

Aku tau aku bukan sape-sape pun..
Cuma aku suka berkongsi pengalaman aku..
Mengenai pendidikan, kerjaya dan mungkin pasal rumah lepas ni..

Kerjaya antara elemen penting untuk hidup..
Kerjaya tu bermula dengan pendidikan..
Kerjaya bukanlah terhad kepada benda formal semata-mata..
Tapi apa jugak yang korang buat..

Aku suka berkongsi bukan untuk membangga diri ke apa..
Cuma nak berkongsi kegembiraan dan terutamanya nak berkongsi semangat dengan orang lain..

Aku sendiri suka untuk baca dan tau hidup orang lain..
Aku suka untuk pinjam semangat orang tu dan dijadikan inspirasi..
Sekurang nya ada orang lagi tabah dan kuat usaha nya dari aku..
Cukup untuk drive aku untuk lebih kuat berusaha..

Sentiasa positif, yakin diri, fikir baik-baik, study betul-betul..
Akhir sekali ikut apa kata hati korang..
 Fikir kan apa korang nak berbanding kata-kata orang lain..
Paling penting doa banyak-banyak..



Jangan pernah takut untuk ambil risiko..
Lebih besar risiko..
Insyaallah lebih besar kejayaan..

Jangan pernah takut jugak jatuh dan berada di bawah..
Supaya kita selalu beringat bila kita dah ada dekat atas nanti..
Supaya kita tak cepat lupa diri..

Thanks to everyone who bring me to somewhere. unknown. but of course higher than before..

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...