Monday, 15 September 2014

Hola Monday - Best Friends, Career and Dermaroller..

Assalammualaikum..

Apa khabar semua?
Monday blues ke masing-masing dekat ofis hari ni?..hehe..
Tak pe esok dah cuti balik..
Rasanya ramai jugak yang cuti hari ni sebab esok cuti..
So bole la cuti lama sikit kan..

Hari Isnin adalah hari yang perlu ada internet..
Banyak benda nak catch up..
Check email terutamanya..

Asal nya awal tadi memang tak de lah nak update blog ke apa..
Cuma bila cuti ni duduk rumah memang rajin mengupdate kan..
Cuba kalau keje..
Kalau update pun sebab nak share benda yang aku rasa agak penting..
Share experience beli barang, service atau makanan ke..
Tak pun coretan keluh kesah pasal keje..haha..

Tapi ada pulak benda yang nak di share kan hari ni..
Awal tadi Sen call..
Die SMS aku semalam ajak jumpa..
Die cuti hari ni..
Esok baru balik Bintulu..
Tapi hari ni die dah gerak balik KL..
So kalau aku ada dekat KL die nak ajak jumpa la malam ni..
Tapi semalam bila fikir balik..
Tak de keperluan pun lagi nak balik KL..
Esok pun ofis cuti..
So memang aku malas sikit la..
 Tak pelah..
Tak de rezeki nak jumpa hari ni..
Next time mungkin..
Sepanjang 6 bulan sebelum ni..
Bukan senang nak cuti rilek giler macam ni bila dah keje ye..
So sementara ada peluang ni baik gunakan sebaik-baik nya..
On the phone tadi bersembang pasal gang dekat Penang dulu plan nak buat reunion tahun depan dan pasal keje la..

Lepas Sen call SV aku pulak SMS..
Die nak call aku so suruh bagi tau masa yang sesuai..
Aku ni memang dekat rumah dan tak de buat apa..
So ok je la kalau die nak call..
Die inform info nak hire aku..
Happy dalam masa yang sama adalah dilema..huhu..
Dekat companya ni memang tak payah interview ke apa..
Sebab dah evaluate aku 6 bulan kot..haha..

Tapi aku memang tengah tunggu 1 company lagi tu call aku untuk details untuk proper discussion..
At least aku nak discuss dengan dieorang dulu..
Mungkin ada yang menarik..
Mungkin tak..
So lagi senang nak buat decision..

Oh Tuhan..
Tolong la aku buat pilihan..
  Aku ni memang selemah-lemah manusia..
Kau Maha Mengetahui..
Tau apa yang terbaik untuk aku..
Kau pemberi rezeki..
Semua berlaku atas izin Mu ya Allah..

Untuk kembali dekat company dulu mungkin agak mudah untuk aku berbanding yang baru..
Yelah dekat tempat lama dulu aku dah ada pengalaman sikit..
Kalau dekat tempat baru ni memang totally baru..
Agak mencabar tetapi menarik..
Sebab tu aku prefer jugak..

Aku pun message la dengan Hendry..
Die lagi tau sebab biasa deal dengan benda ni..
Bercakap dengan die ni memang membantu..
Sebab die selalu buat aku rasa benda tu tak nampak susah..
Buat aku rasa aku mampu handle benda tu..haha..
 Terus ada keyakinan..
Cuma benda tak pasti lagi..
Tu la masalahnya..
Berbanding direction aku dengan tempat lama yang nampak lagi meyakinkan..

Jadi mampu berdoa je la sekarang ni..
Semoga aku dapat benda yang betul sesuai dengan aku..

 Tengah menonton sambil online..
Sambil serabut-serabut sikit tu..
Orang GDex pulak datang..
Yeay parcel aku dah sampai..


 Apekah dekat dalam?..


Dermaroller baru..:)
Last week aku beli satu lagi..
Menyesal jugak la tak beli 2 terus hari tu..
Kalau beli 2 baru rm48 je..
1 tu kiranya rm24 je, berbanding kalau beli satu satu rm28..


So dah ada dua..:)
Saje beli lebih sementara murah..
Lagi pun spare..
Yang 1 tu dah lama jugak pakai..
So preparation la kan..

Petang sikit call Sen..
Die dah on the way nak balik KL..
Aku ada nampak iklan vacancy position yang die nak..
Die tengah usaha nak balik KL..hehe..
Position tu yang die nak, ofis pulak dekat Solaris..
Dekat jugak dengan rumah aku..
So cepat-cepat la inform die dan suruh die apply..
Bole duduk sama-sama nanti..

Ni pulak gambar aku ada amik semalam..
Sementara tengah tunggu en.bf amik duduk dekat beranda rumah..
Nampak pulak ni..


Telan air liur tengok..hehe..
Hari ni sebenarnya nak puasa..
Lagi malam tadi makan bole tahan..
Mak, wan dengan ayah balik dari Johor semalam bawak kek birthday wan semalam, putu bambu special Air Itam dengan KFC..
Bangun je dah minum air, minum nestum..
Tengah hari pulak makan nasi dengan gulai ikan campur mangga..
Tapi dah makan macam-macam siang ni..
Baru teringat..
Tak de rezeki la nak puasa hari ni..

Pape pun semoga semua baik-baik je untuk kawan-kawan aku..
Tempat rujukan dan pemberi semangat..
Semoga Tuhan permudahkan karier aku jugak..
Amin..

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...