Tuesday, 23 September 2014

Contract and Window Shopping..

Assalammualaikum..

Asyik cerita pasal penangan lebah je kan..
So meh cerita pasal benda lain pulak..
Dimulakan dengan cerita semalam..

Semalam aku bagi tau balik lambat kan..
So memang melepet la dekat rumah..
Tido sepanjang hari..
Ada la aku bangun jap..
Bangun minum nestum secawan..
Sekali internet tak ok..
Kepala pun rasa tak berapa ok..
Nak turun beli makanan pun malas..
Janji nak makan dengan en.bf malam tu..
So aku tido je..

Tengah sedap tido tetibe Haziq call..
Tanya pasal dinner dan datang rumah die malam tu..
Lepas makan malam aku dengan en.bf terus pegi rumah die..
Sempat la en.bf melepak kejap main game..

Aku naik balik pun dah dekat pukul 12..
Beria la kitaorang menonton cerita online..
Dari tengok video klip lagu dekat internet, dokumentari pasal Atlantis dekat Spain, pasal Alien, pasal Unicorn..
Usha wallet untuk en.bf la..
Tengok macam mana buat handbeg Hermes..
Tengok runway dekat Tembok Besar China..
Runway dengan tema horror..
Runway Givenchy yang gempak la..
Dengan Haziq part-part shopping ni memang best giler..
Sampai la melarat tengok AF minggu ke 3..
Habis tengok AF minggu ke 3 nak tengok AF minggu ke 2 pulak..
Sebab masing-masing tak tengok lagi minggu lepas punya..
Giler tak de keje kan..
Mentang-mentang la masing-masing tak keje..
Kesian orang lain yang keje nak tido..haha..

Lepas tu sebab konsert AF tu asyik loading je..
Haziq ajak pegi sarapan dekat mamak..
Dengan harapan balik nanti ok sikit.. 
Kejap kata nak makan nasi lemak..
Kejap kata nak makan roti canai..
Moh ler kita ke Bestari..

Balik tengok internet macam bengong je..
Tido je la..
Padahal masing-masing dah ngantuk campur kenyang masa tu..

Disebabkan tido dah lambat..
Bangun pun lambat la jugak kan..
Harusla lambat bersiap..
Jalan nak ke ofis tu pun jam..
On the way sempat la call dah inform PIC aku sampai lambat sikit..
Die ok je..
Sebab datang nak sign doc je pun..


Ingat tak aku pernah cerita yang pegi makan dengan Haziq..
Then teman die beli bunga untuk hiasan..
Ni la bunga die..
Depan pintu utama..
Nice kan die deko..
Snap gambar ni sebelum keluar pegi ofis tadi..

Alhamdulillah semua ok je..
Ada la discuss sikit-sikit..
Nak confirm kan beberapa perkara..

Disebabkan ofis dekat Jalan Sultan Ismail..
So dah ajak die awal-awal nak pegi survey wallet untuk en.bf..
Tu beria survey dekat internet sampai melarat tengok runway tu..

So untuk survey, ke Pavillion la kita..
Disebabkan malam tu dah survey so dah ada guide..
Sampai-sampai makan dulu dekat food court dalam tu..

Lepas tu pencarian pun bermula..
Alhamdulillah rezeki dapat semua SA tersangat la nice..
Wallet pun cantik-cantik..
Harga pun cantik jugak la..hukhukhuk..
Aku share je la butik yang kitaorang pegi..
Ada beberapa butik yang kitaorang masuk..
Ni yang memang kitaorang masuk dan agak menarik..
Coach, Tods, Prada dan last sekali dekat LV StarHill..
 
Aku share kan nama butik yang aku pegi bukan sebab nak menunjuk ye..
Tapi sebab nak share apa yang dapat dari dieorang la..
Aku ni pun bukan sape-sape..
Knowledge pun tak berapa..
Aku tau ramai yang lagi expert benda-benda ni..
Ni berdasarkan pengalaman aku je..

Coach
SA lelaki sangat nice..
Nak tengok macam-macam die layan je..
Harga start dari 8++.++ ke atas tak silap..
Ada je card holder atau card dan tempat lepat passport yang below dari tu..

Tod's
SA perempuan sangat nice..
Dieorang ada signature dieorang sendiri..
Obvious dekat setiap wallet..
 Ada macam line tu..
Harga depend on season..
Even sama tapi beza season pun last season tu murah sikit..
Murah sikit dalam rm30 je..
Harga dari 8++.++ ke atas..

Prada..
SA lelaki yang sangat nice..
Biasa harga 1+++.++..
Ada satu wallet ni aku memang minat warna dan design die..
Warna die blue black tapi macam hitam..
Masa SA tu tunjuk mula-mula dekat aku die sebut blue..
Aku dalam hati, die salah sebut ke?..
Tapi bila die letak wallet hitam sebelah wallet tu..
Eh haah la, biru la..
Ok trick tu menjadi..haha..
Ni wallet tu tak silap..
Detail dekat website die dekat SINI..
So unik dekat warna dan curve dekat sudut tu..
2 ni yang unik pada aku compare dengan wallet lain..
Lepas tu kitaorang turun bawah dekat foodcourt balik..
Haziq ajak pegi minum..
Lepas tu nak balik singgah dekat Sephora ada tengok barang sikit..
Dan finally singgah dekat sini..

LV
SA dekat sini pun tersangat la nice..
Mula-mula explain pasal wallet LV..
LV ni ada yang leather dan canvas..
Leather of course la lagi mahal dari canvas..
Leather lembut dan canvas keras sikit..
Untuk wallet lelaki..
Harga untuk leather 2+++.++ ke atas tak silap..
Kalau canvas start dari 1+++.++ ke atas..

Masa dekat tempat wallet SA ni siap ajak tengok handbag lepas tu..
Die pulak yang excited dan macam welcome kita sangat..
Dah die yang excited kita lagi la excited kan..hehe..
Aku ni memang la mengidam Petit Noe dan Speedy dari dulu lagi..
Tapi mana la mampu..
Tu yang die ajak try pun macam dah excited sangat..
One day mungkin..

Dekat tempat handbag die bagi try yang sesuai dengan aku..
Bagus die consult..
Biasanya die akan recommend handbag yang sesuai dengan orang yang beli tu..
Kalau tengok customer pakai pun macam tak sesuai atau tak kene je..
Dieorang tak recommend beli..
Bagi komen jujur katanya dan suggest handbag yang dieorang rasa lagi sesuai dengan customer tu..
 Tapi ada jugak customer yang berkeras nak beli handbag yang die suka..
So tak bole nak buat apa la..
Layan kan je la..hehe..
Duit dieorang, apa adehal kan..
Mungkin customer tu nak beli as collection..

Punya la melalut dengan SA tu tadi sampai ke cerita die pun amik tempahan gubahan hantaran, kalau nak deko pelamin ke..
Cerita kalau beli barang LV dekat luar negara macam mana,
Cerita pasal barang barang fake..
Pape kalau nak datang butik lagi die suruh contact die..
Siap bagi mobile nombor lagi..
Dan hantar kitaorang sampai ke pintu masa balik..
Dah balik kitaorang dah keluar dari pintu pun sempat gurau-gurau lagi..
Satu lagi kalau beli barang LV kita bole letak nama kita dekat barang tu for free..
Exclusive gitu kan..

Aku 1st time masuk LV dekat StarHill Gallery ni..
Memang besar la..
Sebelum ni pernah masuk dekat KLCC je..

1st sekali butik yang kitaorang masuk untuk cari wallet dekat Cole Haan sebenarnya..
Tapi ada 2 je wallet..huhu..
Dekat Micheal Kors pun ada masuk..
Tapi tak de wallet lelaki..
Dulu ada tapi lepas tu tak restock kata SA nyer..

Sebelum turun pegi minum ada nak masuk Salvatore Ferragamo..
Tapi lepas tu dah lupa..
Terus pegi StarHill Gallery..
Dah balik baru teringat..

Aku suka share cerita yang best-best ni sebab kalau rasa takut-takut nak masuk tengok ke..
Kadang-kadang tu aku memang redah je..
Lagi satu aku suka survey-survey sebagai motivasi untuk rajin keje..
Bila malas-malas tu ingat-ingat benda ni..
Rajin sikit..
Padahal tak de la beli pun..
Untuk wallet tu tak beli pun lagi..
Saje survey-survey je dulu..
Kalau ada salah silap pasal info dekat atas terutamanya harga aku mintak maaf..
Semua dekat atas ada warranty..

Finally aku tak beli pun lagi..
Tak semestinya aku akan beli yang dekat atas ni..
Agak-agak yang mana aku akan beli ek?..

2 comments:

  1. Bunga tu simple tapi nampak ada kelassss ;-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. tu la kn kak..beli bunya dgn batu-batu tu dkt jusco, modal sikit je..nk deko2 ni mmg kne ad talent la kan..

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...