Tuesday, 26 August 2014

Idea deko..

Assalammualaikum..


Ni la antara yang aku suka untuk letak dekat tepi tingkap..
So bole la duduk santai sambil tengok pemandangan luar..
Mula-mula nak cari macam ni sofa betul..
Tapi kalau bawah drawer atas letak alas untuk duduk pun ok kan..
Dan 2 fungsi..
Storage dan untuk duduk..

Idea tu dari sini sebenarnya..


Masa pegi sini dulu..
Aku suka lepak dekat tepi tingkap menghadap ke laut..
So best la duduk tepi tingkap ada tempat best empuk kan banding tengok tv je..
Lagi satu sofa tu kalau nak tido pun muat sangat je..
Multi function la kan..
Bilik ni bole utilized tido 3 orang la kan..

Tapi sebab rumah kecik..
Cuma ada ruang sikit..
Tu bila jumpa idea dekat atas tu so still bole buat lagi la walaupun ruang sempit..
Tak semestinya ruang besar..
 Kalau ruang besar memang ok sangat la..
Let say bilik tetamu bole duduk 4 orang da kalau ada sofa bed, katil ada drawer..
Tetamu bukan nak duduk lepak bilik sangat pun..
Yang penting ada tempat tido..
Banding toto yang kene ruang yg besar untuk simpan kemas baik la katil ada drawer dan sofa bed..
Perabot cantik, kemas dan bole manfaatkan maksimum..


Aku suka dengan wall paper ni..
Warna simple, corak pun simple..
Tapi sebab ada tekstur..
So nampak cantik..


Full ruang..
Biasanya lampu memang sangat membantu la naikkan seri ruang..

Ni pulak gambar masa dekat Ikea..


Simple laudry area..


Kitchen kabinet..
Aku suka warna die..
Lain sikit dari yang lain..

Ni semua gambar daru hp en.bf..
Semalam baru dapat tadi aku baru download..

Mungkin bole bagi idea dekat korang..
Tak pun sekadar cuci mata..
Aku ni memang simple dan suka simple-simple je..
Tapi kalau bole apa yang aku beli tu guna sebaik-baiknya..
Kalau tak rigu je tapi tak bole guna semaksimum yang mungkin..
Ada benda memang cantik tapi tak praktikal..
Tu yang kene study baik-baik tu..:)
Kalau bole kualiti, design dengan function kene maksimum la..

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...