Friday, 1 August 2014

Buah beluluk..

Assalammualaikum..

Sementara rajin nak update ni aku post je la..
Aku ni kalau menaip memang terus siap terus post je..
Tak pernah la pulak siap sekerat jalan lepas tu biar je dalam draft ke apa..
Kalau ada pun ada dua entri yang memang ada dalam draft..
Tu pun baru ada tajuk ke..
Tak taip apa pun lagi..
Bila entah aku akan taip dan post..hehe..
 
Sebenarnya saje nak share pasal makanan ni?..
Pernah dengar tak buah beluluk?..
Dekat tempat aku panggil nama tu la..
Tak tau la kalau ada nama lain die dekat tempat lain..
 
Ni rupa buah ni..
Kene rebus dulu tak silap nak dapat kan isi die tu..
 
 
Then ni bila dah siap..
Biasanya kalau jual tu macam ni la..


Lepas tu dieorang pack-pack la..
Biasanya nak jual dieorang timbang rasanya..
 
Gambar ni aku amik dari fb kawan aku..
Family die jual benda ni..

Benda-benda macam ni la yang aku rindu dan suka makan kalau bulan puasa..
Bazar dekat rumah aku tu memang tak de la..huhu..
Mak pun teringin nak makan benda ni..
Dah raya ni baru dapat..


Kalau dekat rumah aku ni masak dengan sirap dengan air gula makan macam ni je la..
Ada jugak letak benda ni dekat ABC..

Rasa die liat-liat kan..
Aku ni memang suka makan benda kenyal-kenyal ni rasanya..
Beli nata de coco kejap je habis aku makan..
Suka bila chew benda tu..
Suka makan paru, pedal ayam la..
Makanan dekat rumah memang terbaik la..
 
Tadi timbang dekat pusat reflexology tu macam tak naik je..
Macam tipu pun ada..
Sebab rasa dah out of shape gila..
Masa try baju pun aduhai sadis je..haha..
Tapi ok la sebab macam dah ada geng je..
Masa pegi rumah P.Long hari tu sampai-sampai je die tegur badan en.bf dah naik..
Lepas tu bila tengok gambar lama-lama dengan baru ni pun memang nampak perbezaan nya..haha..
 
So lepas raya ni memang bole la sama-sama berganding bahu menurunkan berat badan dan berusaha mendapatkan bentuk badan isdeal..hehe.. 

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...