Tuesday, 15 July 2014

Cuti Nuzul Quran Ramadhan 2014..

Assalammualaikum..

Hari ni cuti Nuzul Quran kan..
Tapi aku tak de lah cuti pun..
Semalam aku dah cuti sebab kitaorang nak masuk keje hari ni..
So semalam memang aku melepet je la dekat rumah..
Aku balik dari kampung sampai KL dalam pukul 1 tak silap..
Tapi aku tak kisah pun sebab semalam aku cuti kan..
Pagi tu pun 1st time aku bangun sahur..
Bukan la selama ni aku tak sahur..
Selama ni kalau sahur pun tak keluar bilik pun..
Makan kurma dengan minum air je dalam bilik..
Pagi tu sebab semalam tak keje aku rajin la sikit nak bangun..
Tu pun rajin bangun sebab ada makanan nak dimakan..
Aku bungkus roti jala dengan kuah kari..

Semalam buka dengan en.bf..
Mula-mula nak buka dengan Haziq dengan family die..
Lepas tu tak jadi..
Postpone plan tu..

En.bf datang dekat rumah naik moto je sebab ada pasar malam dekat sini..
Nama je ada pasar malam dengan bazar..
Beria round tapi tak beli apa pun..
Nasib baik la aku dah booking siap-siap kedai makan dekat rumah aku ni..
Masa en.bf nak datang tu memang tak tau nak beli apa pun dekat pasar malam dengan bazar..
Die pun tak beli apa..

So semalam kitaorang buka makan nasi putih, tom yam capur, kailan ikan masin dengan telur bungkus..
Semua lauk tu order untuk sorang makan je lepas tu share dua..
Perut sekarang makin kecik kot..
Makan tak berapa banyak..
Tu pun dah cukup sangat untuk kitaorang 2 orang..

Ok cerita hari ni pulak..
Bekerja di hari cuti umum agak best jugak..
Bangun agak awal pagi tadi dengan kurang rasa malas untuk pegi keje..
Kalau tak bila nak bangun tu rasa malas giler..haha..
Tunggu train pun agak lambat..
Orang pun tak ramai..
Even dekat KL Sentral pun lengang je..

Sampai ofis ada kene tulis nama dengan tinggalkan apa-apa personal item pulak..
Yelah public holiday kan..
Department aku tak ramai pun..
Berapa kerat je datang..
Mula-mula rasa malas giler nak keje..
Dah lama-lama bila buat keje macam tak cukup masa pulak rasa..haha..
Makin lama pun makin ramai pulak datang..
Masing-masing pun datang sempoi je..
Datang pakai seluar pendek je dekat ofis..

Hari ni pun sempat borak-borak dengan bos-bos aku..
Bos aku perempuan..
Borak pasal open house, baju raya la..
Lepas tu die kan keje hari ni..
Hubby die tak keje..
Bole pulak hubby die masak dekat rumah hari ni..
Wassap resipi bagai..
So pegi keje balik rumah laki masakkan makanan hari ni..
Sweet je dieorang ni..

Aku pun dah confirmkan cuti dengan manager aku..
Nak cuti raya lama kan..
So nak confirmkan la..
Siap gurau-gurau nak mintak duit raya lagi..haha..

Hari ni memang dah plan nak buka dekat luar dengan en.bf..
Selalu la plan nak buka buffet Ramadhan dekat mana-mana tapi end up dengan malas..
Sebab rasa tak berbaloi..
Kitaorang tak kan makan sebanyak yang kitaorang bayar tu..
Let say satu kepala rm55 kalau dah 2 orang rm110..
Memang kitaorang tak kan makan sebanyak tu..

Disebabkan aku balik awal tadi..
Jadi aku balik rumah dulu mandi siap-siap segala..
En.bf walaupun public holiday cuti kononnya hari ni tapi pegi fabricator dengan masuk ofis jap tadi..
Balik tu die singgah la amik aku..

Masa jalan nak balik dari ofis tadi ada officemate aku suggestkan tempat ni..
Sebab raya nak makan western hari ni..
Semalam dah makan berlauk kan..
So aku suruh la die google contact number untuk booking..
 Dan amik contact number Bora Ombak as backup..

 Disebabkan tadi sebut pakai mulut je nama tempat yang officemate aku suggest tu..
Memang tak jumpa la..
Call je la Bora Ombak..
Masa tu dah pukul 5 lebih ke pukul 6..
Memang dah full la..
Aku pun SMS la tanya nama tempat western food tadi..
Lepas tu suruh en.bf carik..
Haa ni baru jumpa..haha..
Die bagi contact number dan aku pun booking la tempat..

Bagus jugak la cara tempat ni entertain customer..
Peramah dan nice..
Die siap bagi tau apa menu yang tak de untuk hari ni sebab tak nak customer datang jauh-jauh tapi tak dapat apa yang dieorang nak..
Lepas tu tanya direction nak ke sana pun layan je..
Tak de Pakej Buka puasa dekat sana..
Tapi sebab nak makan western layan kan je la..

Ni la kedai die..
Toowoomba Deli & Meats
Tak de snap picture pun..
Mampu share link je..hehe..
Makanan die ok la..
Cuma sedikit kecewa sebab tak de Lamb Chop..
I nak makan kambing..hukhuk..

Aku order Fish and Chip dengan Papermint Chop Chip milkshake..
En.bf order Strawberry milkshake dengan rib-eye steak..
Lepas tu tambah mushroom soup..
Mushroom soup ni ada 2 pcs garlic bread sekali..
Pada aku mushromm soup ni kurang best la..
Kuat sangat rasa cendawan die..
Sedap lagi mushroom soup dekat Pizza hut..
Total semua ni rm 74.++

Nak kata best sangat pun tak jugak..
Harga pun agak reasonable jugak la untuk western food..
Tu la selalu berkira-kira je nak pegi Buffet Ramadhan..
Rasa macam kurang berbaloi je..

Kedai ni dekat PV128..
Banyak jugak kedai makan dekat sini..
Parking pulak berbayar kalau dekat kawasan sekitar ni..

Balik dari makan tu sebab dah dekat area sana..
Ajak en.bf carik durian dekat Keramat..
 Dapat la ni..


Balik tu aku tengok tak de sorang pun dekat rumah..
On laptop, bukak TV sambil makan ni..
En.bf belum sempat sampai rumah lagi aku dah settle kan benda ni..hehe..
En.bf konon-konon dah bosan makan durian..
Tak kisah la..
Aku ni tetap la pecinta durian yang setia lagi..haha..

Aku memang suka beli durian dekat sini..
Dekat depan simpang 3 dekat asrama Bakti dekat Aeon AU2..
 Semalam ada je jual dekat pasar malam..
Die letak dalam polisterin..
Tapi macam kurang menarik je..

Yang ni satu bekas polisterin ni dari sebijik durian..
D24 tak silap..
Tak ingat pulak harga sekilo berapa..
Aku beli sebijik je makan sorang rm15..
Mintak pakcik ni bukak kan lepas tu letak dalam polisterin..
Tak payah la aku nak susah-susah buka lagi..
Masa bukak pun die tunjuk isi dan bagi rasa sikit..
Tak ok bole tukar..

Malam ni sangat kenyang..
Alhamdulillah untuk semua rezeki ni..

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...