Monday, 30 June 2014

1st Puasa KL 2014..

Assalammualaikum..

Hari ni aku 1st puasa bulan Ramadhan dekat KL..
Kalau puasa bukan bulan Ramadhan tu dah selalu la sejak aku duduk sini..
Tapi bila Ramadhan lain sikit la suasana nya kan..
Sebab ada bazar dan suasana persiapan nak raya..

Semalam semua adik beradik ada masa buka puasa..
P.Long sekeluarga pun ada balik..
So agak meriah la buka puasa ramai-ramai..
Makanan pun bila dah ramai-ramai tu agak banyak la..
Banyak tu sebab ramai yang bawak makanan..
Mak masak kueh sepang je..
Kakak bawak Pizza dan tau fu fa..
Mak Long pulak buat cucur badak..
Wan buat rendang dengan beli lemang..
 Jadi banyak la makanan nye..
 Sampai ke malam sendat perut..hihi..

Malam semalam balik lambat..
Pukul 11 lebih gerak dari kampung..
Sampai Kuala Pilah nampak kereta dah bersusun je..
Terus ajak en.bf ikut jalan dalam..
Keluar dekat Tg. Ipoh nampak banyak kereta lagi..
Pukul 12 dah masa ni..
Masuk pulak jalan dekat Sri Menanti..
Nasib baik la keluar dekat Sri Menanti tu jalan ok sikit..
Bersusun jugak la kereta tapi berjalan je..
Dekat Paroi terus masuk Lekas..
Tak sanggup nak masuk PLUS..
 Sampai rumah pukul 1 lebih..
Dalam pukul 2 baru tido..

Kunci jam nak bangun sahur pukul 4..
Jam bunyi memang capai je kurma sebiji dekat sebelah katil lepas tu minum air..
Then sambung tido balik..
Pukul 8 baru bangun nak pegi keje..huhu..
Punya la malas nak bangun pegi keje..
Tapi bangun jugak la..

Dekat ofis nasib baik la banyak keje..
Kejap je rasa masa berlalu dan dah nak balik..
Bulan puasa ni boleh balik awal sejam..
So pukul 4 macam pukul 5 sebelum ni..
Ramai dah balik..
Aku ni yang datang pukul 9 balik pukul 5..
Masa ni memang ofis dah lengang je..

Turun je dari LRT ingatkan ada bazar..
Sekali pegi macam pasar malam biasa Isnin Jumaat je..
2 kali pusing tak tau nak beli apa..
Beli pedal ayam je..
Jalan nak ke rumah tu pun ramai jugak la yang jual makanan..
Sudahnya aku beli nasi putih dengan ikan keli sambal je..
Jalan depan sikit aku beli sayur sebab kedai yang aku beli nasi tu tak de pun jual sayur..
Jadi buka tadi aku makan tu je la..

Alhamdulillah la..
Cuma variasi makanan yang di jual tak berapa banyak..
Aku suka beli kueh sebenarnya kalau bulan puasa..

Sambil buka nanti teringat kenangan puasa dekat Terengganu dulu dan lepas-lepas..
Cakap pasal Terengganu semalam masa on the way balik KL sempat call Hendry..
1st time kapal die anchorage..
Tapi tak turun pun..
Bukan main lagi sahur sotong fresh katanya..hehe..

3 comments:

  1. nory pon kalau gi bazar suka cari kuih je...cari kuih yg jarang2 org jual masa hari2 biasa...hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. tu la..baru feeling nk makan tepung pelita ke..tapi byk jual nasi dgn lauk la..

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...