Wednesday, 14 May 2014

Kisah weekend dan Cuti Wesak - Kebaya Nyonya, Rip Curl & Ring..

Assalammualaikum..

Saje nak share beberapa benda..
Aku kadang-kadang agak suka review pasal barang..
Sebab boleh share dengan orang yang baca..
 Sebab aku pun kadang-kadang kalau nak beli pape suka jugak google..
At least kita dapat a few info sebelum pegi kedai..

Mungkin sebab aku agak suka membeli belah kot..hehe..
Tapi aku bagitau ni based on personal experience aku la..
Tapi aku rasa semua orang suka membeli belah ni..
Sape tak suka kan..
Lebih lagi perempuan..

Aku pun tak pasti patut buat separate entry atau just letak dalam satu entri je..
Kadang-kadang separate pun ok jugak kan..
Senang nak baca satu benda dekat satu tempat berbanding kalau beberapa benda dekat dalam satu tempat..

Ok kita start dengan weekend punya cerita..
Sabtu petang aku balik kampung..
Sebab ada kawan kitaorang kawen..
Dah plan ramai-ramai nak pegi sama-sama..
Masa-masa macam ni la senang nak jumpa kan..

Masa pegi kenduri kawen ni aku pakai la kebaya nyonya yang aku beli beberapa tahun lepas..
Masa bersiap tu ingat nak snap gambar kebaya nyonya ni..
Tapi bila dah lambat sekali tengok dalam kamera tak de pulak gamabr baju tu..huhu..
Yang ada gambar ni je..


Sebenarnya aku nak share cerita pasal kebaya nyonya ni..
Sebab aku pun macam rasa pernah share..
Tapi bila search tak de pulak..
Kalau ter share dua kali, pernah baca sebelum ni baca je lah ye..hehe..

Tunggu la aku snap gambar dulu baru lagi best nak cerita kot..hehe..
Feedback dari kawan-kawan agak memberansangkan..
Ramai kata kene je aku pakai..hehe..
Beli tu masa belajar dulu tak silap..
Nasib baik la muat lagi..

Semalam pulak cuti Hari Wesak..
Nak ajak en.bf pegi jalan jauh malas pulak..
Nak jumpa hubby Ikin discuss pasal VSD pun tak dapat..
Hubby Ikin balik Melaka la pulak..

Lepas tu plan nak pegi OU atau Ikea..
Saja nak jalan-jalan tengok apa yang menarik..
Tapi dah sampai dekat area sana punya la banyak kereta beratur..
Terus tak jadi pegi..
Tak kuasa la..huhu..

Terus ajak en.bf pegi tengok wayang dekat KLCC..
So letak kereta dekat stesyen LRT..
Pegi KLCC naik train je..

Sampai je pegi dekat  wayang ramai jugak la yang beratur..
Tapi tak jadi jugak tengok wayang..
Sebab movie yang kitaorang nak tengok ada lambat giler..
Malam baru ada..
Memang tak la..
Plan last minit kan..
Tak de search dekat internet ke apa..
Cerita apa tengah tayang pun aku kitaorag tak tau..
Kitaorang 2 ni memang bukan kaki wayang..

So jalan-jalan je la tengok barang..
Tetibe ternampak ada promosi dekat RipCurl..
Ada baju edisi untuk World Cup rm59 dan rm49 tak silap untuk member..
Lepas tu ada jugak promosi untuk Projek Monsoon punya t-shirt rm119 untuk baju lelaki..
Saje tengok-tengok dan pilih-pilih en.bf jumpa pulak yang berkenan dan sesuai..
Die pulak memang dari sebelum ni memang nak cari t-shirt..
Dah lama tak beli t-shirt..
Yang ada kebanyakkan dah lusuh..
So jumpa yang ni die beli la..
Tapi pilihan saiz,warna dan corak tak banyak sangat la..
Tak silap dah lama jugak promosi ni SA tu cakap..

Lepas tu ada jugak promosi 50% kalau beli 2 helai baju..
Tapi harga bercampur la..
Kalau beli 2 helai dapat la 50% untuk setiap baju..
Promosi ni pun dah lama jugak SA tu cakap..
Banyak tinggal baju warna putih je..

Tapi SA dekat sini memang sangat-sangat nice..
Aku memang suka SA macam ni..
Sangat peramah, dan membantu..
Masa en.bf try die siap bagi komen dan bagi suggestion pakai dengan apa yang sesuai la..
Beria bersembang..hehe..

Lepas tu tengok dieorang macam ok je..
Masa bayar en.bf tanya la kalau boleh tolong tebuk kan tali pinggang die tambah lubang..
Makin kurus en.bf tu..huhu..
Dieorang memang sangat membantu..
Tanya charge pun dieorang kata tak pe, free je..

Kalau ada promosi lagi bole la korang pegi tengok-tengok kalau berminat..
Dan tak silap next month ada sale..

Lepas tu kitaorang pegi foodcourt dekat atas..
Makan waffle dengan ice cream sambil sembang-sembang..
Saje lepak-lepak..
Sebelum balik tu kitaorang jalan-jalan lagi..
Sempat singgah dekat sini..



Ada ke sesiapa berminat nak aku review pasal ni..hehe..
Mana tau ada yang nak cari cincin untuk hari-hari special ke..
Dekat KLCC pun semalam Habib ada buat promosi atau sale tak silap..
Sebab siap bukak booth lagi..
Good info jugak aku dapat sebenarnya hari tu..:)

Haritu en.bf ada beli beg..
Tapi sebab beg tu dekat die..
Nak ambil gambar pun payah la..
Nanti kalau rajin aku share la pasal kebaya dan lain-lain..
Sekarang ni memang jarang-jarang je update..
Sabar je la ek..hehe..

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...