Sunday, 13 April 2014

Cerita Weekend - 12/4/2014..

Assalammualaikum..

Weekend ni aku tak balik kampung..
Bila tak balik kampung haruslah ada plan dengan kawan-kawan..
Ada satu plan ni dah pending lama..
Finally malam tadi dah berjaya di laksanakan..hehe..

Disebabkan tak balik weekend ni aku pun keluar la semalam beli barang..
Ada beberapa barang keperluan yang aku nak beli..
Sebenarnya aku plan lama dah nak beli pakaian untuk pegi keje,,
Ye lah sebab aku bukan banyak sangat baju keje pun..
Masa keje dekat TI dulu aku pakai jeans dengan t-shirt je..
Maklumlah duduk dekat production je..
Pakai smock je sepanjang masa..
Jadi tak kisah pun dekat dalam tu pakai jeans dengan t-shirt je..

Dekat tempat sekarag ni memang duduk dekat ofis je..
So pakaian tu agak formal jugak la..
Tapi more on casual jugak la..

Jadi aku pun nak beli beberapa pakaian la untuk pegi keje..
Ada jugak la pegi usha-usha sebelum ni dengan en.bf, denga Haziq..
Pegi sorang-sorang pun ada..hehe..

Tapi macam biasa la..
Benda ni selalu terjadi..
Masa pegi survey macam-macam yang berkenan..
Tapi bila masa nak beli..
Punya la payah..
Punya la beria compare harga dengan design, material baju..
Compare berbaloi ke tak beli..
Biasa la orang tak berapa nak ada wang ni memang macam ni..hehe..
Banyak benda kene fikir sebelum decide nak beli..hehe..

Tapi up to this point..
Aku decide aku nak beli kasut dan seliper..
Nanti aku share cerita pasal kasut ni..

Satu hari siang semalam aku pegi cari kasut, seliper dan ada jugak la survey baju dengan en.bf..
Dapat la aku sehelai seluar untuk pakai pegi keje semalam..
Harga murah je seluar tu RM5+.++ je..
Tu yang beli je..hehe..
 Tiap-tiap hari nak pakai pegi keje kan..
Tu la beli banyak sikit..
Ada la pilihan sikit..
 Tak de la bosan..

Aku rasa perempuan memang kene ada banyak jugak baju..
Kalau lelaki senang sikit..
Lepas tu aku memang beli selalu consider baju yang agak casual..
Kira macam bole pakai pegi keje dan jalan-jalan..
Sebab aku selalu jugak la pegi jalan-jalan lepas balik keje..
Jadi tak de la nampak jaggal sangat kalau bole beli yang casual tu..
Aku pun lagi selesa pakai..

Dan kisahnya pulaktak jadi nak beli baju..
Nak beli kasut je dulu sebab nak tunggu badan aku kecik sikit dulu..hehe..
Tengah usaha nak turun kan berat badan..
Kalau beli sekarang lepas ni aku kurus kira macam tak best la kan..
Motivasi sangat kan nak kurus..haha..

Memang sampai lenguh kaki la en.bf follow aku semalam..
Nasib baik pegi tempat tak berapa besar sangat..
Tak de lah jauh sangat nak pusing-pusing..
Lagi pun consider part of exercise la tu..hehe..

 Pelik betul bila pegi OTC hari tu jalan-jalan je dah penat giler..
Terasa betul kepenatan tu..
Tapi bila nak beli barang tak de pulak rasa penat..
Lincah je jalan-jalan tu..haha..

Aku macam biasa la kalau pegi beli barang naik train je..
Kete en.bf park dekat rumah aku..
Balik tu dinner sekali dengan Jie dan Farez..
En.bf tak follow pun aktiviti malam tu..
Hari ni die ak keje..

So misi lepas ni ialah menguruskan badan dan mengumpul semula duit untuk beli baju..hehe..
Dah lama jugak tak beli baju rasanya..
Selalu beli kasut..
Sebab selalu pakai setiap hari jadi cepat rosak..

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...