Tuesday, 15 April 2014

Bersiaran dari sini - Old Town White Coffea Bangsar South..

Assalammualaikum..

Ini kali kedua sebenarnya aku datang sini..
Nak guna internet punya pasal..huhu..
Maklumlah dekat rumah tak de internet..
Lepas tu sekarang ni macam banyak keje sikit dekat ofis..huhu..
 Biasa la beginner macam aku ni effort kene lebih..huhu..

Sekarang ni aku rasa direction aku makin jelas..
Dan memang banyak benda keje belajar..huhu..
Lagi company aku tu macam high expectation je..
Peluang yang ada ni gunakan la elok-elok kan..huhu..

Masa 1st time hari tu sebenarnya aku datang waktu weekend..
Hari Ahad bangun lambat lepas tu macam tak tau nak buat apa..
Malas kacau orang lain..
So aku decide nak study sikit..

Keje yang aku buat sekarang ni more on Power Electronic..
Aku ni walaupun back ground Electronic Engineering tapi memang tak pernah belajar pasal Power Electronic ni..
Jadi teraba-raba nak merangkak-rangkak la aku..huhu..
Contact lecturer aku masa dekat U dulu la..
Bayangkan dah berapa tahun tinggalkan USM..
Tetibe contact lecturer balik..huhu..
 Lagi pu dulu ingatkan electronic ni memang boleh dilupakan..
Tapi sekarang sangat bermakna..hahaha..
Even dekat office pun bila orang tanya leader aku akan kata aku background Electronic Engineering..
Walaupun aku internship ni untuk Diploma aku in Offshore Engineering..
 Tuhan tu memang sebaik-baik perancang kan..

Nasib baik la aku teringat Ikin budak Electrical..
Mintak advice die..
Sekali die kata hsband die ajar benda ni tak silap..
Masa buat Master dulu pun husband die fokus buat benda ni..
So aku pun mintak la tolong kalau ada notes, buku, papers atau apa-apa yang boleh aku membantu aku pasal keje aku ni..

Masa 1st time hari tu aku saje je nak online sebab bosan dan nak  reply email husband Ikin..
Aku pun gigih la naik LRT turun dekat Taman Jaya nak pegi A&W nak guna internet..
Sekali lepas order masa tanya dekat counter bole pulak tak de internet..
Internet dekat situ problem..
Sabar je la..

Lepas habis makan aku pegi dekat AmCorp Mall..
Sebab masa dalam train aku macam ada nampak McD punya signage bukan main besar lagi..
1st time aku masuk dalam tu..
Tapi tak jumpa pon..
Atau memang tak de ke aku tak tau la..
Aku pun jalan laju je..
Sebab mall die macam tak berapa best je..hehe..

Last aku naik je la LRT nak balik..
Sekali fikir baik la aku pegi dekat Old Town White Coffea dekat rumah je..
Tapi agak selesa la online dekat sini..
Plug pun banyak je..
Cuma masa hari tu tak ramai sangat..
Tapi malam ni bukan main ramai lagi..
Bising giler..huhu..


Gambar weekend hari tu..


Duduk tepi tingkap ada plug..
Siap ada view dekat luar lagi..
Nice je..:)

Malam ni pulak aku datang sini sebab nak download buku yang hubby Ikin bagi..
Die emailkan dekat aku dekat office tadi..
Tapi disebabkan Khamis ni dateline ada report aku kene submit..
Aku pun merajinkan diri la download buku tu simpan dalam laptop aku..hehe..
So dekat rumah kalau malam bole la baca..

Ni pun aku dengar nasihat Sen..
Die banyak kali advice aku study dekat rumah..
Supaya lagi cepat belajar..
Kalau nak stayback ke memang aku tak rajin la..
Dekat office aku tu kalau aku balik pukul 6 memang antara yang terlambat la..
Pukul 5 pun dah ramai yang dah balik..
Lagi pun kalau dekat office cepat penat gak..
Macam formal sikit kan..
Dekat sini macam relax sikit..

Aku pun rajin nak datang malam ni sebab tengah hari tadi tak makan pun..
Aku makan 2 biji buah plum je yang aku bawak dari rumah tengah hari tadi..
Yang pelik nya tak rasa lapar pun..
Sebab banyak keje kot..hehe..

Tapi ada satu benda menarik jugak weekend hari tu..
Walaupun macam rasa membazir dan penat je pegi Taman Jaya tu tapi tak dapat guna internet..
Beria dah beli set dekat A&W bagai..
Tapi ada hikmah nye jugak..
Masa nak balik jalan dari AmCorp Mall nak pegi LRT aku nampak agak ramai orang jogging dekat ada padang dekat situ..
Wah macam menarik ni..hehe..
Nanti weekend bole lah exercise dekat sana..
Haritu punya la beria nak cari fitness centre nak join Zumba atau erobik untuk mengisi masa lapang dan menguruskan badan..
Haziq siap advice pegi jog dekat taman KLCC la..
Dekat rumah ada je tempat riadah..
Bosan nanti bole la pegi sana..hehe..

Beria tulis blog oline ni..
Padahal datang nak buat keje..
Kembali la ke tujuan asal..hehe..


Gigih study sorang-sorang dekat sini..
Ajak Jie dengan Farez datang sini teman..
Tapi tadi Jie call malas nak datang..
Tap pelah..
Sorang-sorang pun ok je..
Plus dekat je dengan rumah jalan kaki je datang tadi..:)

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...