Friday, 17 January 2014

Weekend with BFF..

Asslammualaikum..

Hari ni berjalan satu hari dengan BFF aku yang sorang ni..
Biasa la kalau dengan dengan dieorang ni..
Penuh dengan kejutan..

Biasanya kapal die selalu jugak balik..
Dua tiga hari sekali balik KSB..
Kalau tak jumpa boleh la call atau SMS..
Tapi last die call aku tak dapat keluar sama sebab takde transport..
Jadi die keluar dengan kawan-kawan die je..
 Last die hantar SMS dekat aku masa inform kapal dah nak belayar..
Bila dah macam tu tau la nanti akan disconnected sebab tak de coverage..

Tapi kali ni lama pulak die senyap..
Tetiba malam semalam dapat SMS dari die..hehe..
Die SMS yang die otw balik..
Ber SMS la kejap dan berharap die turun ble la jumpa..
Aku pun dah nak habis belajar kan..
Lepas ni tak de lah nak jumpa die bila shore leave atau bila nak sign on atau sign off..
 Kenangan betul setahun lebih dekat sini ni..

Tu pun semalam tak confirm lagi nak keluar hari ni..
Semalam aku bangun lambat buat keje..
Dah sah-sah la bangun lambat hari ni..
Dah bangun pun rasa macam malas-malas je sambung tido balik..
Sekali pukul 2 lebih die call ajak keluar..hehehe..
 Apa lagi haruslah terus bersiap nak keluar..hehe..

Pegi amik die dekat depan gate KSB kali ni..
Lepas tu pegi beli barang dulu la dekat CP teman die beli barang, pegi bank..
Aku ni kan bangun lambat..
Sebelum keluar sempat minum nestum je..
 Perut memang berkeroncong la..
Tapi dari malam semalam memang dah plan kalau nak keluar nak pegi makan dekat Ikan Bakar..
Elok sangat je aku bangun lambat lepas tu perut kosong giler kan..

Sampai Kuantan tadi dalam pukul 6 lebih..
Nak masuk Kuantan tu la merangkak..
Banyak keta dan banyak trafik light..
Mungkin sebab hari ni Terengganu cuti..
Pahang pun cuti Thaipusam kan..
Sampai terus pegi makan..
Sedang elok sangat la..
Masa ni 3rd Engineer die pun ikut sekali..
Bertiga la kita orang..
Dieorang punya order pun bole tahan..
Dengan ikan siakap stim, ikan bakar petai, ketam masak ikan masin, sotong goreng tepung, butter prawn..
Harga tak di ketahui..
Treat by 3rd Engineer..:)
Aku ni dengan Hendry makan nasi..
Order nasi untuk 3 orang tapi kitaorang 2 je makan..
3rd tu makan lauk je..
Makanan semua licin..hehe..
 Alhmdulillah tak membazir..:)

Balik tu singgah Mega Mall..
Bukan main lagi masing-masing beli buku..
Suka membaca rupenya dekat kapal masing-masing..hehe..
Hendry beli majalah untuk pegi bercuti..
3rd nya tak tau aku beli bahan bacaan apa..
Lepas tu pegi beli barang dekat Watson dan pegi beli CD..
Beli Chief Mate kirim ayam penyet la..
Baru tau dekat Mega Mall tu ada ayam penyet rupenya..hehe..

Dah settle gerak balik..
Hendry nak balik malam ni jugak..
Die ada keje kene buat..
Sebelum tu sempat la die tolong check tayar keta..
Punya la masa die bawak steering macam bergegar dan keta pun macam bergoyang je..
Tayar kurang angin rupanya..huhu..
Die la yang tolong isikan..
I mana la tau pasal benda-benda ni..hukhukhuk..
Tau bawak je..
Tu la guna nya dieorang ni..

Nasib baik la die dapat balik..
Sebab masa nak balik ke kapal, boat tu macam 50/50 je nak hantar die balik sebab ombak kuat..
Tu pun die naik boat besar dekat jeti Geliga..
 Aku lama jugak la tunggu die depan jeti takut-takut boat tak nak hantar ke kapal..
Pape die call aku balik..

Sampai rumah dapat SMS..
Alhamdulillah die safely onboard..:)
Walaupun ombak agak ganas..
Die pun cakap die takut..hehe..
Macam nak terbalik sebab ombak ganas..

Insyaallah bulan depan die sign off..
Kalau ada rezeki sempat la aku amik die dan balik sama..
Ni la antara kenangan aku dekat sini..
Die pun kawan yang sangat baik..
Sangat banyak membantu aku masa dekat sini..:)
Bagi sokongan moral, dalam hal belajar, masa banjir hari tu, dan macam-macam lagi..

Tadi ada amik gambar masa dekat Ana Ikan Bakar Petai..
Sekali masa nak upload gambar dekat tu transfer dekat laptop satu lagi pulak..
Sabar je lah..huhu..

Tadi pun sempat call Jie..
Bosan nya die dengan Farez tak de..
Rindu dengan dieorang..huhu..

Apa persepsi korang semua dengan pekerja offshore atau pun orang yang kerja kapal?

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...