Wednesday, 25 December 2013

Selamat Hari Lahir & Selamat Hari Natal 2013..

Assalammualaikum..

Hari ni agak sibuk..
Dari pagi tadi sampai la ke malam ni..
Semalam pagi aku balik dari rumah M.Long..
Kalau ikutkan bole je balik kampung hari ni sekali dengan dieorang sebab P.Long nak balik kampung hari ni..
Tapi aku kene balik semalam..
Sebab aku kene amik atok die balik semalam..
Pagi tu aku gerak balik naik bas..
Masa tunggu bas bole pulak ada budak yang aku rasa ada masalah mental sikit dekat stesyen bas..

Sampai dalam tengah hari..
Pukul 2 lebih gerak keluar dengan wan dan Hakim..
Tak de la lama sangat pun tunggu atok..
Rupanya atok balik naik train sampai Gemas lepas tu naik bas pegi Bahau..
Kalau tau baik la amik die dekat Gemas je..

Dalam lepas Zohor tadi P.Long sampai..
Balik sebab cuti Krismas dan jumpa atok..
Weekend ni die kene pegi Sarawak..
Jadi cuti hari ni la dapat jumpa..
Aku dengan Zack dengan wan la yang kene masak semua..

Hari ni pun Hari Lahir ayah..
Tapi mak dengan ayah pulak dekat Seremban la pulak..
 Masing-masing ada hal..
Kalau tak dapat berkumpul makan-makan ramai-ramai..

Dalam pukul 5 lebih tadi P.Long balik..
Mak pulak dengan ayah sampai dalam lepas maghrib tadi tak silap..
Ayah balik bawak makanan untuk makan malam ni..


Menu simple-simple je..
Ada kek, coklat, satay, dan durian..
Kek untuk ayah dengan atok..
Birthday atok awal December hari tu..
Konon sambut sekali la ni..hehe..

Makan sikit-sikit je..
Kek pun ada lagi ni..huhu..
Masing-masing amik sikit-sikit je..
Masa P.Long datang pun die ada bawak lemang suma..
Petang tadi pun ada yang dah makan nasi..
Besa wan dengan atok makan nasi awal..
Dieorang makan malam waktu maghrib..

Tapi yang kurang best nye sebab tak dapat kumpul ramai-ramai..
Kalau siang tadi ayah ada sekali dengan P.Long lagi best rasanya..:)

Sampai balik nanti rasanya nya akan banyak aktiviti..
Lebih lagi weekend ni..hehe..
Ayah macam ada hint-hint je nak ajak atok pegi tengok Wafi dekat Perlis..
Sabtu ni pun Amir ada pertandingan baca sajak dekat DBP..
Kakak aku pulak ada aktiviti dekat Istana Seri Menanti hari Sabtu..
Tak dapat la atok aku pegi DBP sebab nak pegi Istana Seri menanti..haha..
Aku pun nak balik Terengganu Sabtu tu..

Pape pun semoga ayah die beri kesihatan yang baik..
Diepermudahkan semua urusan..
Dan semoga lebih murah rezeki..

Kepada yang sambut hari Natal hari ni..
Selamat Hari Natal..:)

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...