Thursday, 21 November 2013

Oh My Laptop..

Assalammualaikum..

Dah tak tau nak letak tajuk apa dah kalau nak bercerita pasal laptop..
Tapi tetap nak cerita..haha..
Macam aku cerita sebelum ni..
Laptop aku tu dah uzur..

Balik sini hari tu bawak la dua laptop..
Sebab sem ni aku ada ODA kan..
Laptop aku yang dah uzur tu..
Dan satu laptop lagi untuk buat keje..
Ayah belikan Wafi laptop baru..
Jadi aku guna la laptop Wafi yang lama..

Ada ni pun dah ok sangat..
Ayah siap nak belikan yang baru..
Tapi aku kata tak pelah..huhu..

Walaupun uzur..
Tapi tetap sayang sangat..
Macam ni la kalau aku pakai barang..
Memang pakai je la selagi yang boleh..
Bukan senang nak tukar ganti yang baru..
Walaupun yang baru tu lagi baik..
Tapi jasa dan memori yang lama tetap terbaik..hehe..
Sama jugak la dengan kawan..
Makin lama berkawan i makin sayang ok..haha..

Tulis post ni pun dengan laptop baru ni..
Baru malam ni online pakai laptop baru ni tu yang nak menulis..
Laptop lama tu sejak guna Windows XP macam stabil sikit la..
Tak de la selalu hang lagi..
Tapi yelah benda dah lama kan..
Banyak dah yang rosak nya..

Sebelum ni aku ada bagi tau yang speaker laptop tu dah tak ok kan..
Cina yang format tu pun kata yang speaker laptop tu dah pecah..
Kalau pasang movie atau lagu memang pecah pun..
Tak bole la dengar kuat-kuat..
Kene bukak slow-slow je..
Nampak tak gigih nya nak jugak laptop tu walaupun keadaan die dah macam tu..
Tapi sejak sehari dua ni...
Kalau pasang lagu, video ke..
Memang tak bunyi apa dah..huhu..
Senyap sepi je..
Tak tau la apa masalah nya..
Tak dapat i nak dengar lagu-lagu dalam laptop tu..
Banyak lagu-lagu yang tinggi sentimental value nya..hahaha..

Ni sebab dah teringin sangat nak dengar lagu la yang guna laptop ni..
Lagi pun esok ada nak buat keje ODA..
Kalau masa buat Lines Plan dulu memang guna laptop ni untuk buat keje je..
Untuk entertaiment memang guna laptop lama..
Dekat situ la banyak lagu-lagu dan gambar-gambar kenangan ye..hahaha..
Jadi bila bosan-bosan akan bukak lagu dan tengok-tengok gambar dekat sana..
Tu pasal sayang sangat..
Sangat banyak barang peribadi sebenarnya dalam tu..
Folder pasal rumah la..
Pasal study la..

Dah keje nanti nak beli laptop baru la..
Ni bila guna bukan hak sendiri malas nak letak macam-macam..

Ok settle cerita pasal laptop..
Sekarang ni pun bila last sem serabut hal macam-macam..
Hal belajar tu memang dah sah sah la kan..
Assignment, quiz, test la..
Lebih lagi bila ada subjek macam ODA ni..
Lagi la serabut..
Grouping pulak tu..
Nasib baik ahli agak ok..
Kene buat CBL..
Pegi buat CBL tadi aku dah emo..
Bole pulak buat hal merapu dengan aku..
Nak settle kan tempat praktikal..

Ingat lagi tak sejarah masa Lines Plan dulu?..
Serabut je kan..
Dengan ada bengkel Welding nya lagi masa tu..
Kadang-kadang bila dah lepas..
Rasa macam tak percaya je macam mana mampu buat semua tu dulu..huhu..

Harap sangat semua berjalan dengan baik..:)

Tadi lepas Maghrib sempat pegi jumpa Emy..
Housemate en.bf masa dekat Melaka dulu..
Die duduk KK sekarang..
Datang sini ada Training dekat KSB..
Bagus jugak la sembang-sembang dengan die tadi..
Macam bukak minda aku dan bagi kesedaran tentang ada perkara dalam hidup ni..
Tu la orang kata elok jugak bersembang ni..
Banyak jugak benda yang kita bole belajar..
Lagi kalau orang yang fikiran die ni agak matang..
Sampai aku bole rasa perbezaan dia..

Tadi pun mesej dengan Hendry dekat FB..
Tadi dah pegi briefing..
Die dah OTW nak naik kapal..
Dalam minggu depan agak nya..
En.bf pun mungkin nak datang minggu depan..
So aku inform la die..
Kalau pape bole datang dengan en.bf je sekali..

Sekarang ni dah start monsoon..
Tiap hari hujan je..
Bagus la tu..
Layan monsoon la masing-masing..hahaha..
Pape pun aku doakan yang elok-elok untuk masing-masing..:)

Tak sabar nak tunggu dieorang datang..
Bersemangat nak siapkan semua keje..:)

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...